14 december 2009

Står ni ut

..med lite skryt?? Om inte får ni blunda för här lyser blygsamheten med sin frånvaro! =)
(Klicka gärna på bilderna så de blir större och ni får se alla fiiina detaljer!)


En salig ( i ordets rätta bemärkelse) blandning av pepparkakshus och julkrubba. Men är det inte en konstnärs frihet att göra lite som hon vill?


Jesus blev visst lite större än alla andra, men jag hävdar bestämt att det var m e n i n g e n att det skulle bli så. ;) Han är ju ändå huvudrollsinnehavare!


Nåå, vad tycks?? (vill bara höra beröm, har ni ris att ge får ni knipa igen! ;) ) Duken har Maja och jag tryckt på öppna förskolan, även den är vi mäkta nöjd med.


Eftersom alla julgrupper kostar så eländigt mycket och dessutom innehåller de alltid någon blommande blomma som luktar och därmed ställer till med allergier för pappan i huset gav jag mig på att göra en egen.


Tack för inspirationen kära mor! Fast jag har inte varit lika duktig som du och plockat min mossa i skogen, jag plockade den på ica istället ;) Men nästa år ska jag följa ditt exempel för vi fick husdjur på köpet, envisa små blomflugor har intagit vårt hem. Fullt krig har brutit ut, jag SKA utrota dem! Hmm...det andades väl julstämning??



Sist men inte minst julstruten jag sytt och tovat till Maja. Har inte lurat ut vad vi ska fylla den med än dock...tips?

5 kommentarer:

  1. Åh, så underbart när blygsamheten får fara dit pepparn växer!! :) Fantastiskt fint du har ordnat det!! Önskar sannerligen att jag hade ditt tålamod och kreativa sinnelag!!

    Angående bananflugor så gick jag som segrare ur striden i höstas när vi ställde fram några glas med vinäger och en gnutta diskmedel (för att minska ytspänningen). =)

    SvaraRadera
  2. Tålamod vet jag väl egentligen inte om jag har, men när jag väl fått för mig att göra något är jag fasligt envis! ;)

    Tackar så mycket för utrotningstipset på våra ovälkomna gäster. Ska absolut prova det!

    SvaraRadera
  3. DU ÄR SÅ DUKTIG! Jag är skitimpad, kom hem och titta på vår pepparkakskyrka så blir du ännu mer nöjd med ditt verk :) Jag föreslår att korgen ska fyllas med majskrokar som är doppade i smält vit choklad, det skulle nog både falla damen i smaken, och bidra till den ökande kurvan :)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag älskar att få beröm! TACK, jag suger åt mig som en svamp! :) Jag antar att er pepparkakskyrka blev som den blev eftersom barnen fick hjälpa till? Det fick INTE Maja kan jag säga! Hon var bannlyst från köket och jag konstaterade på kvällen när det var klart att jag kommer att lida stoora kval när Maja kommer vilja "hjälpa till". Fröken perfektionist kommer att bli stollig om hon inte kommer att få pyssla och dona så att det blir exakt så som hon vill ha det... Får nog bli två pepparkakshus framöver, ett till Maja och ett till mig! *skratt* Stackars lilla barn, så skadad hon kommer att bli av sin mor! ;)

    SvaraRadera
  5. Ett utmärkt tips på fyllning till struten föresten. Imorgon ska det köpas vit choklad! Tror inte Maja kommer att bli besviken... :)

    SvaraRadera