21 juni 2007

Välkomnad värme

Vi har fått tillbaka solen nu! *lycklig* Det är riktigt varmt ute och knappt några måln på himlen alls. Hoppas det håller i sig ett tag till.
Felix var på jobbet hos mig igår kväll och i natt. Andreas jobbade natt och vi ville inte skicka honom till Vindeln igen. Känns så skönt att ha ett jobb där jag kan ta med honom ibland. Han var såå duktig, fast han vart lite frustrerad när inte A gav honom ngn uppmärksamhet ibörjan. Han satte sig på golvet framför A och stirrade på honom och fnös och frustade i ett försök att bli sedd och kelad med. Inte så lätt för en hund att förstå att inte alla kan röra sin kropp som de vill... Sen när det blev dax för läggning blev Felix väldigt misstänksam mot takliften, OJ så farlig den var! *skratt* Först rusade han in i sovrummet och nosade runt på alla spännande grejer, men så tog Ellinor fram takliften och vips så försvann Felix ut i storarummet och kikade försiktigt in genom dörren. Sen kröp han in och la sig under skrivbordet och spanade in oss. Lillgubben! =)

Andreas fick en jätte fin Orrefors vas i pris för golftävlingen, så JAG blev jätte glad! Stackarn, han jobbar och är duktig och vinner och så är det jag som blir mest glad för priset. Fast Andreas var ju inte direkt besviken han heller. Om en vecka blir det en ny tävling och då är första priset en veckas vistelse på ett femstjärnigt hotell i Turkiet!! =) =) Gissa om jag håller tummarna något för att han ska vinna??!

Körövningen i tisdags blev, som vanligt, väldigt trevlig och sång-lusten infann sig. Var kul att träffa alla igen och nu känns det kul att sjunga på tisdag. Stannade länge efteråt och pratade med Mia. Vi har ju pratat såå länge om att låta våra hundar träffas, men det har liksom inte blivit av än. Men nu är det preliminär bokat en "dejt" på onsdag. Tror att deras Ramses och Felix kommer ha hur kul som helst ihop! Blir så tacksam över Felix när jag hör henne prata om alla deras problem med Ramses... Han är bara året gammal och har till och från stora problem med höften och armbågarna =( De far på röntgen och mellan olika veterinärer. Eventuellt måste de ända ner till Strömsholm för att operera honom. Är så glad för att jag har en så pigg och frisk liten vovve!!!

Nu ska vi fara och handla lite godsaker tills imorgon, måste ju ha ngt att trösta mig med när jag kommer hem från jobbet. Hinner knappt se Andreas nåt, jag slutar jobba kl 18.00 och han börjar kl 19.00 så det kan behövas lite tröst mat då! =)

Glad Midsommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar