16 juni 2007

jobb helg

Sitter här med en hemmagjord jordgubbsshake och försöker få helgkänsla, men det är lite svårt. Jobbat hela dagen idag och imorgon jobbar jag från nio på morgonen tills kl tio dagen därpå. Men det funkar.
Andreas är iväg med lite arbetskamrater på fest så det är bara jag och Felix hemma. Det är jätte härligt väder ute så jag borde egentligen ge mig ut på en promenad. Har fått låna Lindas walking stavar, det bränner ju mera kalorier med stavar och så mår min kropp mycket bättre. När jag är ute och går en timme utan stavar brukar jag få ont i ryggen, men med stavarna får jag inget ont alls. Måste bero på att få får en mycket bättre hållning med stavarna. Ska se till att skaffa mig ett par själv med, men det får bli efter nästa lön.

Felix har varit ute på en 2,5 (!) timmes promenad idag, hans farfar (Andreas pappa) har varit här. När jag kom hem från jobbet så låg Felix brevid Börje i soffan och hade hela skogen med sig i pälsen. *skratt* Börje berättade att de hade tagit en paus vid ett fik och att de hade delat på en glass där! Det är inte klokt vad våran skrutt blir bortskämd!! =)

Har inte lagat morgondagens matlåda än så måste nog masa mig iväg till köket nu och göra miglite risotto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar