5 december 2011

I huvudet på Sara..

..vill man inte vara och i synnerhet inte idag.

Monster Migrän hela natten och hela dagen. En järnklo runt huvudet, blixtar och flimmer för ögonen, yr och högfrekventa tjut i öronen. Däckad i sängen, oförmögen att röra mig en ynka centimeter. Frånsett när jag var tvungen att skynda till toan...en sisådär 20-30 ggr inom loppet på ca 6 timmar, trots att magen var helt tom redan från start. Men vad gör det när det finns galla? *ironisk*

Märkligt hur ens kropp kan reagera så starkt på "vanlig" huvudvärk?

Är tack och lov på god bättringsväg nu och känner hur livet långsamt återvänder. Med lite mat i magen och smärtstillande i systemet ska nog morgondagen kunna räddas från samma öde.

Men jag blir ändå inte klok på det här. 90% av huvudvärken är nu borta, men yrseln, blixtarna och flimret för ögonen är ändå kvar? Är det inte själva huvudvärken som är roten till det onda? Borde då inte allt som kom med på köpet av den även gå sin kos med densamme??

Att magen tar sin lilla tid att komma igen köper jag. Har man en megakänslig mage så har man. Det är bara att ge den den tid och kost den behöver för att bli "back on business" igen.

Är nog dags att boka tid hos farbror doktorn så jag får utskrivet rätt slags bromsmediciner och smärtstillande. För såna här mastodontanfall går jag inte med på längre. PUH!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Din stackare! Jag hoppas att du får en läkartid PRONTO!

    KRya på dig vännen!

    Massa kramar A-K

    SvaraRadera