8 december 2011

Det där med invägningen

Det rådde knappast några tvivel om att jag hade lessnat och tappat tron på mig själv för ett tag sedan. Tänkte bara ge er en liten lägesuppdatering om hur det står (s)till med det hela.

Det lilla jag gick upp som fick mig så ur balans har jag gått ner igen och lite till. Men jag har beslutat att ta en paus med viktnedgångeriet. Min nya livshållning vill jag försöka hålla fast vid, men målet just nu och ett tag framöver är att stå helt stilla.

Total minskning: -16,6 kg

Slutmålet ligger ca 4-6 kg till ner, häftig känsla att vara så nära! Men, som sagt, det är inte läge att kämpa på just nu. Jag ser det som en vinst att kunna ligga stilla och inte gå upp igen.

Jag har ju inte bara fört noggrann dagbok över mina invägningar. Jag har även tagit mått på en mängd ställen över kroppen för att kunna se resultatet ännu tydligare. Dessa har aldrig redovisats här, men eftersom jag är en smula stolt över dem så slänger jag upp dem nu!

Vad:           -2,3 cm

Knä:           -5,5 cm

Lår:             -7 cm

Höfter:        -15 cm

Midja:         -13 cm

Byst:           -11 cm

Överarm:    -4,5 cm

Hals:           -2 cm


Som alltid önskar man ju att man kunde styra och bestämma över VART kilona ska tas, men utifrån att det faktiskt inte går känner jag mig nöjd. Lägger man ihop alla centimetrar från den listan som försvunnit blir det lite lätt drygt 60 cm!! Kan ni begripa?! =)

Det här blir det sista ni får höra om min vikt på ett tag, men lovar att när jag väl orkar ta mig själv i kragen igen så kommer ni vara de första som får veta!

2 kommentarer:

  1. Åh, så du har kämpat bra! Är riktigt impad! Klart du klarar att hålla detta!
    Stor kram
    /C

    SvaraRadera