2 december 2011

Bra helt enkelt

Idag är det en bra dag. Jag vet inte riktigt varför.

Kanske för att Maja sov lite extra länge i morse, eller för att jag har Casper som bonushund idag?

Kanske är det för att jag just precis fått min allra första tårtbeställning? (Hjälp!)

Eller är det kanske för att efter otaliga månader av funderingar och vägningar fram och tillbaka så har vi äntligen bestämt oss för vilken kamera + objektiv vi ska köpa, i eftermiddag ska allt beställas och om två veckor är jag ägare till en SUPERkamera.

Kan hända att det är för att vi har världens bästa Maja. Hon har besparat oss mycken oro de här tre åren genom att inte ha skaffat sig en enda riktig bula i huvudet. Och när hon väl bestämmer sig för att trilla och odla en präktig och färggrann sådan så gör hon det två timmar innan vår inbokade tid på Bvc för 3årskontroll.
Tajming är vad flickan har!

Jag vet inte varför jag är lite extra glad idag, varför kroppen känns lite lättare och leendet ligger på lur. Men jag vet att jag blir ännu lyckligare när jag tittar på de här underbara små trollungarna!




Förresten kan jag meddela att Maja fick Med Beröm Godkännt på sin 3årskontroll, och bulan hade lagt sig (Vaj ha den lagt sej nånstans mamma?) när vi kom dit och det var ingen fara alls med huvudet. Hon kommer bara vara lite extra färggrann ett tag. Det var till och med så roligt att vara på vårdcentralen att Maja blev förtvivlad och föll i storgråt när vi var klara och skulle gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar