27 juni 2011

She's alive!

Livet här hemma står inte lika still som det gör i bloggen. Förstås. Var kanske ingen som trodde nåt annat? Men ville bara klargöra det.

Med mycket att tänka på, att göra, försöka överleva en förkylning, aktivera barnet som klättrar på väggarna etc. etc. har livet en tendens att suga musten ur en. Och i det här fallet så också orken att ta tag i den långa listan med blogginlägg jag har i huvvet och som jag velat sätta på pränt för en halv evighet sedan.

YouTube Video

Nåja, här kommer i alla fall ett tappert premiärförsök i att lägga upp en film via mobilen.

Den är från i eftermiddags och om kvalitén blir alldeles för usel (eller om den syns överhuvudtaget?!) får jag väl så lov att släpa mig till datorn och lägga ut den därifrån istället. Borde ändå rycka upp mig och ladda över en hel drös filmsnuttar från filmkameran till datorn och redigera dem. (Och bränna och skicka ner till världens ände, typ Lund ;-))

Får se om jag gör det imorgon.

Men det är inte så troligt. Sannolikt högst otroligt, snarare.

Andreas jobbar en vecka till och Maja har sommarlov från dagis och är hemma med mig, jag har förbrukat tio(!!) paket näsdukar på två dygn. (Hej sommarförkylning! Visst ser du till att ha packat och dragit din kos senast innan helgen?? BRA!) Därtill har klockan precis passerat 02.00, WHAT?! Snacka om fröken död-sill imorgon.

Kalla mig gärna korkskalle som håller mig vaken - trots att ögonen går i kors och hjärnkontoret kollapsat för länge sedan. (Jag ska få till ett inlägg innan jag däckar! Finns gränser för hur försmådd en blogg får bli!)

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar: