5 juni 2011

Sånt man gör när man inte kan sova

Blogga förstås!

Dumma jag, borde verkligen sovit för länge sedan (klockan passerade just 02.00, vojne vojne!) men finner ingen ro i kroppen än. Kan ju annars tycka dagens halvmila långa promenad borde göra kroppen trött? (Det är långt om man heter Sara för hon har alldeles tappat bort sin kondition. Var katten kan jag lagt den?! ;-) ) Och om inte promenaden så kanske timmarna i lekparken med bus och stoj göra knopp och kropp trött.
Men icket!

Jag bara och ligger å myser för att två fina vänner alldeles precis blivit mammor till två gudomligt söta små människor, en Maj och en Sebastian. Håller på att spricka av längtan efter att få pussa lilla Maj på hjässan och dra in den ljuuvliga spädbarnslukten...
Sebastian har jag flera hundra mil bort, så där får jag nöja mig med foton.

Back to sviterna efter dagens sandlåde besök:

Maja har inte tid att klä av sig utan springer rakt in till pappa i vardagsrummet, "HEEJ pappaa!!" På plats (mitt på parketten) tar hon så av sig skorna själv. Duktigt tycker jag och låter henne hållas. Inte helt klyftigt så här i efterhand. :)

"Ojojoj (med blandad förtjusning & förfäran i rösten) Dammsuga häj, mytte sand! Pappa måtte dammsuga häj. Ojojoj!"

Hon tömmer noggrant varje sko från sand på golvet. Ordentlig som hon är skakar och slår lite på sulan för att få ut all sand. Väl klar ligger där två präktiga små sandhögar som Maja på inga villkor vill gå över och helst inte runt dem heller.

"Smussit! Dammsuga nu pappa, ojoj,OJ!"

Orsak och verkan Maja, orsak och verkan! ;)



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar