14 augusti 2010

Uppfriskade med ett dopp

Det är ett under att vi finns kvar efter idag och inte har förvandlats till en liten blöt fläck - det har varit varmt idag! Efter en kort morgonpromenad stupar Felix in i hallen och flämtar som om han sprungit flera mil, små hårbollar som han är inte gjorda för sån här värme. Tur för honom att hans matte och husse är förutseende och har en stor bytta med isbitar i frysen, ett par nävar av dessa senare är andningen normal och han ser inte lika döende ut längre. =) Det må så vara att jag inte är en hårboll (fast det vete tusan, efter en kik på mina ben skulle man kunna undra..) men jag är inte gjord för sån här värme jag heller. Efter att ha gett Andreas permis att spela nio hål på golfbanan - japp, han är helknäpp och galen som frivilligt går en halvmil med en tung bag på ryggen - packade jag en nätt väska (läs tre stora) och begav oss till Norrmjöle havsbad. Där har vi badat i det varmaste vattnet den här sommaren och haft det hur gott som helst.


"Bada, bada, bada, bada" Maja kunde inte sluta prata om denna dagens stora händelse.


Långgrunt som bara den, känns som man kan gå och gå och gå och fortfarande aldrig komma till djupt vatten. Underbart tycker Maja, lite halvjobbigt tycker mamma.





Även en liten badgroda måste upp ur vattnet och fika ibland.

Just nu är jag ganska glad att jag precis har gått kvällspromenaden med Felix, för som en blixt från klar himmel kom det en störtskur. Vi har balkongdörren öppen och regnet dundrar ner med en så våldsam kraft på balkongtaket att jag knappt hör vad jag tänker. Mysfaktor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar