11 augusti 2010

För den som är nyfiken på svaren

Jag har en smula lata läsare som inte orkat vara med och tävla ;) men de rätta svaren ska ni självfallet få ändå.

1. Vad heter dagens 30 åring i andranamn?
1 Rut
X Elisabeth
2 Maria

2. Sara hann med några rundor till den kommunala musikskolan som barn. Vad gick hon dit för att lära sig?
1 saxofon, sång, gitarr
X piano, tvärflöjt
2 fiol, klarinett, sång


3. Vad av följande har den här fröken gjort utan hennes stackars föräldrars vetskap?
1 Rivit upp grannens alla morötter för att ge dem till hästarna i stallet
X Köpt en hamster och gömt den i garderoben
2 Snott alla mammas nybakta bullar och sålt dem i kvarteret
(Mina syskon gick på ett allergidagis och det var därför inte tillåtet för oss att ha djur hemma, inte en anledning jag tyckte var god nog så köpte min efterlängtade hamster ändå. Lyckades faktiskt hålla den gömd i säkert ett par veckor innan en något chockad mor upptäckte vad som fanns bakom kläderna i garderoben... Vill även få sagt att alternativ numero 2 är det min kära far som är skyldig till. :) )

4. Sara är uppvuxen i Mariestad (Vänerns pärla!) men i vilken stad är hon född?
1 Skövde
X Göteborg
2 Växjö

5 .Vad gjorde Sara och Andreas kvällen de blev tillsammans?
1 bowlade
X spelade minigolf
2 gick på bio

6. Vilket år flyttade Sara till Norrland?
1 2003
X 2001
2 2000

7. Jubilaren i fråga har hittat på ett och annat otyg som barn. Vad av följande har hon INTE gjort?
1 Orsakat översvämning så det rann vatten från övervåningen ända ner till källaren.
X Krossat 18 ägg.
2 Limmat fast köksmattan
3 Daskat till en kompis i rumpan med en sådan ”snärt” att hon stukade tummen på kuppen.
(Mina föräldrar hade det inte lätt, när inte jag hittade på bus gjorde något av mina syskon det, första alternativet är det min bror som är skyldig till)

8. Vilket var Saras drömyrke under högstadiet?
1 lärare
X bondmora
2 veterinär

9. Hur många år har Sara och Andreas varit tillsammans?
1 5år
X 7år
2 6år

10. Inga slags småkryp står högt i kurs hos Sara. Men vilken av dessa fruktar hon mest?
1 fjäril
X spindel
2 fästing
(Håriga och rysliga varelser och så är så in i vassen opålitliga när de flyger, helt omöjliga att hålla koll på eller förutspå. Och vilken fasa när de sätter sig på en, de har ju små sugkoppar under fötterna som gör att man inte kan skaka av sig dem!)

11. Utslagsfråga.
Vilka sex olika slags djur har Sara ägt/adopterat i sitt liv?

hamster, katt, tjur, undulat, häst, hund
(Tjuren hette Ergo och var av rasen limosin - fint ska det va! - han stod hos goda vänner till mina föräldrar som var lite av bonusmormor och morfar till mig, Sixten och Inger. Där spenderade jag mycket av min tid och njöt av lantluften och hjälpte till med djuren i ladugården. (Därav att jag drömde om att bli bonde som tonåring) När Ergo föddes sjuk och inte kunde äta som han skulle var tanken att han skulle slaktas men då grät jag och ställde till med ett sånt liv att Sixten inte hade hjärta att genomföra det. Istället fick jag hjälpa till att dia honom och jag blev hans adoptivmamma. Mot andra kunde han vara lite bufflig mot men med mig var han som en ängel, vi gick på härliga skogspromenader tillsammans och stod och kelade även när han blivit en riktigt stor och biffig tjur. Flera år behöll Sixen och Inger honom bara för min skull trots att de inte hade någon som helst nytta av honom och han bara stod och kostade pengar. DET är kärlek!)

Hur många rätt fick du?

2 kommentarer:

  1. Även om även jag har gjort mig skyldig till stor lättja, är jag väldigt glad att få ta del av svaren!! =) Den där tjurhistorien är något av det finaste jag hört.

    SvaraRadera
  2. Måste bara kommentera det här med fjärilar - JAG HÅLLER MED! Eller kanske inte just fjärilar för de "tar sällan fysisk kontakt" men däremtot andra flygande,äckliga,tunga kryp som stora skalbaggar eller enorma myggor, huvva!!!! Helt plötsligt så sitter de där med hela sin obehaglighet och är alldeles för närgågna.... :-( /Fru W

    SvaraRadera