23 augusti 2010

Några bryderier

Tuff dag idag, men efter en eftermiddag med lite härligt och uppbyggligt umgänge hos Hägglunds med en handfull fina vänner, och en kär man som pysslat om mig ikväll, känner jag mig stärkt och hoppfull. Med dem i ryggen, mig själv i mitten och Jesus i täten kommer det utan tvekan att gå bra. Sitter och nynnar på en sång som följt mig under hela min uppväxt.


Tänk att få vara ett Guds barn
Tänk att få vila i hans famn
Tänk att få vara viss att han tar han om mig
Tänk att få bo i Jesu famn


Det är precis vad jag kommer att göra just nu, vila i Guds famn helt viss om att han har en större plan för mig även om jag inte kan se den just nu. Han har allt redan klart för sig och allt jag behöver göra är att lita på han ger mig det jag behöver, och mycket mer därtill. Och i det ärendet behöver jag inte bli mer övertygad, han har aldrig svikit eller kommit försent hittils.


Efter jag fått ner de här orden på pränt känner jag mig faktiskt mer tacksam än något annat. Ett bönesvar bara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar