13 augusti 2010

Glassigt



Jag har gett vika och köpt min första pryl med Hello Kitty på, det trodde jag aldrig skulle ske! Men i det här fallet var det en glass och jag kan glädja mig åt att jag får slänga pappret i papperskorgen och att glassen snart var uppslukad. =) I övrigt ställer jag mig oförstående till denna katts storhet och är glad så länge den inte behöver bo här hos oss.

Vi har fått ett nytillskott här på gården, en liten Bella. Felix är väldigt glad i henne (tro jag det så söt hon är!) men blir snabbt less på att ha en liten Jackrussel som örhänge och svansprydnad... Maja har följt detta yrväder med farsination och skrattat så hon kiknat när Bella bus har hoppat upp i knät på henne och slickat och tagit sig att smakprov på hennes fingrar.








En rumpa och en bit koppel... hopplöst ouppfostrad som inte kan stå still när man ska fota!


Nu så, här fick jag med huvudet i alla fall, även om kortet inte gör henne riktigt rättvisa. Sötast i kvarteret helt klart. Funderar på att dra igång en namninsamling för att få hennes husse och matte att inte rycka pälsen på henne, hon är ju så rysligt söt med sin ostyriga frilla - som en liten rugguggla!

Nu ska jag passa på och ta min brassestol och förflytta mig ut på gräsmattan med en god bok medan Maja ligger och sover - länge leve babyvakten. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar