22 augusti 2010

Ansiktslyft

Tyckte bloggen behövde ett uppfräshning, jag blev aldrig riktigt nöjd med den förra designen. Men den här gången tror jag det vart riktigt bra. =)


Det slog mig alldeles nyss - det här är min sista dag på semestern. Imorgon börjar allvaret igen. Det blir en utmaning att få det att funka med Majas lämning och hämtning på dagis med alla mina kvällspass. Men förmodligen är det väl med det här som med så mycket annat, det nya känns skrämmande, men när man väl kommit in i det och det blivit vardag fixar man det hur bra som helst. Faktum är dessutom att så här ser de flesta barnfamiljers vardag ut och det verkar som att de klarar av det, så varför skulle inte vi det oxå?

1 kommentar:

  1. Visst känner jag igen mig! Jag jobbar ju också mycket oregelbundna tider, kvällar, nätter, helg (sånt är ju livet för en personlig assistent). Och jag är van sen gammalt, men när jag tog det här jobbet stod jag för en ny situation, nu har jag ju familj, ett litet barn. Det är ju annat än när jag bara hade mig själv. Men jag måste säga att det gått ganska bra. Visst är det tråkigt att det blir perioder då jag och Magnus inte träffas lika ofta som vanligt, och ibland blir det mycket belastning på honom då han får ta mycket av Svantes hämtningar och lämningar på dagis, plus morgon och kvällsrutiner, då jag är på jobbet. Men dom dagar jag får rå om Svante en vanlig vardag för att jag är ledig är så bra! Och han får en för honom lagom dos av dagis! Det funkar faktiskt jättebra! Först trodd jag att det inte skulle funka för honom med den här oregelbundheten. Men han klarar det galant! Hoppas det går lika bra för er, ska bli spännande att läsa om här på bloggen. :-) Ha en bra första jobbvecka nu! Kram/ Cecilia

    SvaraRadera