2 augusti 2010

30 år ung

Jag har bestämt mig, det här med ålder är inget att nojja över, trettioårskrisen är slängd på tippen. Här har ni en kvinna som stolt bär upp sina trettio år! Gårdagen var så ljuvlig det bara går att önska. Jag låg vaken på morgonen med pirr i magen och hörde hur det tisslade och tasslades i köket innan dörren gick upp och hela familjen (mamma, pappa, Andreas och Maja) kom insjungandes accompanierade av Majas lilla bjällra. Precis som när man var liten! Högst upp på min önskelista har det stått symaskin så de flesta presenterna har varit bidrag till denna, fast det blev ändå några paket på morgonen.


Maja var förste paketöppnare och gjorde det under stor koncentration.


Jag var rysligt nyfiken på Andreas paket...


och blev alldeles stum och tårögd när jag öppnade asken. Min underbara man hade köpt ett halsband i rött och vitt guld i form av två hjärtan kantade av små, små diamanter.


En skymt av kvällens fikabord innan en av mina marängtårtor inte pallade trycket och föll ihop... Men GOD det var den i alla fall tack och lov!

Dagen fortsattes på Norrmjöle bygdegård tillsammans med vänner och familj där vi frossade i goda pajer (TACK svärmor!), massa fika (TACK svärmor, igen, och TACK farmor!) och tårta (tack till mig!). Där emellan skakade vi ner maten med tipsrunda och lekar (TACK Elina och Joel!!) Jag hade den mest fantastiska födelsedagen man kan önska sig, det var en mycket trött men lycklig liten skara Sörenssonare och Flinkare som stapplade in i lägenheten på kvällen. Men Maja var nog tröttast av oss alla. Hon har varit helt "bakis" hela dagen idag. Hon sov i dryga tre(?!) timmar mitt på dagen, låg i soffan och vilade i 1,5 timme på eftermiddagen och somnade ändå innan sju ikväll. Det kostar på att ha mormor och morfar här och dessutom ställa till med kalas! Hon har ändå, trots detta, dagen till ära stoltserat med en hel radda nya ord (de bara bubblar ur henne nu förtiden). Flickan kan räkna sina fingrar "fya, hem, to, te", tackvare den fina Räkna med djur boken hon fått av mormor. Och på skötbordet vid kvällsblöjebytet klappade hon sig om rumpan och fnittrade fram "jumpaa!" Det finns ingen som du Maja, ingen! Mamma älskar dig gränslöst.

TACK alla mina fina underbara vänner som kom och förgyllde min dag och tack för alla grattulationer som bara vällde in under hela dagen - ända fram till tolvslaget! Jag är helt överväldigad. Jag är stenrik! Det kan inte finns en enda människa som har finare vänner än jag.


/Eder 30åring

3 kommentarer:

  1. Gör ett inhopp på din blogg också såklart, älskar filmen med Julian och chokladbollsfikat, vilken succé! Och ett STORT GRATTIS till 30, låter ju riktigt lockande att fylla jämnt igen när man får så fina presenter. Kramen! /Fru W ps. Vilken underbart söt liten tjej ni har, ljuvlig! ds.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit! =)
    Ja, jag kan inte annat än varmt rekomendera att fylla trettio, det är inte så farligt som det verkar. Och presenter är fantastiskt roligt, framförallt när det är diamanter. ;) Det skulle jag kunna vänja mig vid... Fast ni får jag snart den största gåvan av dem alla snart, spännande!
    Kram S

    SvaraRadera
  3. åh, du vekar ha haft en riktig kalasdag i alla bemärkelser!!! hade varit sååå kul att vara med, men men...! Stort grattis än en gång till dina unga 30!

    SvaraRadera