20 augusti 2010

Några kvällsrader

Mina ögon går i kors, kroppen rör sig i slowmotion, är yr i bollen och konstaterar att mina grå har lagt av för dagen och gått hem. Kan då någon förklara vad jag gör sittandes vid datorn i denna sena timma?? Det är den dyrbara egentiden som ska vårdas. Men borde denna dag snarare dela tiden med John blund istället.

En bra dag har vi haft idag, Maja har vairt fri från dagis (som har börjat om den här veckan och går precis lika fantastiskt bra tidigare) och vi har tagit sköna promendader med vovven och annars försökt ta det lite lugnt och samla krafter inför det som komma skall. Vi har suttit med ett minutiöst schema för att få vår vardag att gå ihop, det är mycket som ska in och ska stämma! Men det ser okej ut nu, det som är kvar är att komma in i alla nya sysslor och rutiner och vänja sig vid det nya livet.

Sen kommer vi till det viktigaste av allt... något jag suktat efter länge, försökt övertala mig själv att jag inte behöver en sådan. Men utan resultat, jag vill bara ha den mer! Nu när Telia har blandat sig in i spelet och erbjuder en prisnedsättning på 2000 kr så var saken avgjord - jag ska ha min iphone nummero 4 !! Happy, happy, happy! Men det blir dryga väntans tidier till i oktober då den är beräknad att komma hem till mig. Hujeda mig, hur ska jag klara denna långa plågsamma väntan?? =)


"Dään, mee" och pekar på sin docka. "Gocka jaa" med ivriga nickar.


"shitta dää, bange" (Sitta där i vagnen)


Lillmatte/lillasyster tar god hand om sin vovve.


"Tom! Toome!" (Kom, kom nu!)


"pfwoff-pfwoff basa, sänga" Vilket betyder att hon talar om för honom att han ska bajsa och att vi sedan ska blocka upp det och slänga det.


Radarpar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar