30 april 2009

Sköna Maj(a)

Jag är nyss hemmkommen från ett härligt valborgsfirande. Det här var precis vad jag behövde just nu, att sitta ner och få äta kalasgott (och BILLIGT!) fika i goda vänners lag och lyssna på skön musik. Och att dessutom få göra det i fina Carlskyrkan gör det hela inte sämre. Varje gång jag går in i kyrkan och läser bibelversen som står inristad i trä ovanför ingången blir jag så varm i hjärtat och full av visshet hur stor och god Gud är.



Versen "följde" mamma i många år när jag hade det tufft. Kan vara svårt att ta till sig just då, vaddå gläd dig i Herren?? Hur ska jag kunna göra det när allt är så jobbigt? Men när det var som mörkast och mamma var här uppe för att stötta mig så bestämde vi oss för att gå till Carlskyrkan på söndagen och när vi kom så nära att vi såg vad det stod tårade sig i ögonen, bitarna föll på plats! Temat för gudstjänsten den dagen var just "Gläd er alltid i Herren" och på fikat efteråt träffade jag så många härliga människor och det resulterade i en härlig påskvecka tillsammans med församlingen i fjällen och även ett angagemang i kyrkansbarntimman och med det så började vändningen för mig, visst det gick långsamt och lite knackit till och från men ändå sprialen hade vänt och jag var påväg uppåt igen! Och faktiskt, senare det året träffade jag min käre gubbe! =)

Ojdå, nu kom jag visst ifrån ämnet lite... Var bara tvungen att få dela med mig lite. Men för att återgå till kvällen igen. Efter musikkaffét gick vi hela skaran till brasan och sjöng härliga vårsånger. Det enda som saknades då var Andreas, det hör liksom till att stå och känna hur det hettar om kinderna från elden och hålla om sin älskade... Men Andreas låg hemma med en kraftig förkylning och feber.


Den fantastiska musikaliska underhållningen stod Johanna och Andreas för


Ljuvliga Julian


En glad men väldigt trött tjej, det tar på krafterna att få vara uppe sent. Men såå duktig du var hela kvällen Milly, en stjärna i kanten till dig!


När brasan är tänd och vårsångerna klingar är det verkligen VÅR på riktigt!

Vi sjöng för kung och fosterland!
Det finns faktiskt en helt fantastisk liten videosnutt oxå men den törs jag inte lägga ut utan huvudrollsinnehavarinnans tillstånd... =)
Naturligtvis avslutades det hela med ett tjusigt fyrverkeri. Fast det var inte så lätt att fånga det på bild, så här i datorn såg det bara lite mesigt ut, ni får föreställa er hur det smäller och blixtrar och man ser tusen stjärnfall... =)

2 kommentarer:

  1. Alltså Sara, med tanke på hur jag ser ut på det sista kortet kan det knappast bli värre med filmsnutten :)

    Tack för en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Är hemskt nyfiken på den där filmsnutten! Kan tänka mig att den är magnifik!! :)

    SvaraRadera