15 april 2009

Majas dop

Majas dop, erkänn, ni har väntat på det här inlägget ett tag nu?? Den som väntar på något gott...har väntat klart nu! =)

Vi hade en helt fantastisk dag med en fin dopgudstjänst med många fina ord på vägen från Mats och vacker sång. På det följde en härlig fest med så många av våra nära och kära som kom för att dela den med oss.


Nej, Andreas är inte huvudlös med eftersom han önskar slippa vara med på kort här på bloggen måste ju det respekteras! =)


Fina Mats med Maja


Vattnet i dopfunten var väldigt intressant


Bästa gudföräldrarna Hanna och Robert och skönsjungande Elina akompanierad av Joel


Två sångfåglar till


Mor och dotter


Dignande fikabord...




Liten lekhörna för de yngra gästerna, Elias, Isabella och Milly

Och så några närmare bilder på Majas fantastiska dopklänning som mormor sytt åt henne!


Vår lilla solstråle, glad nästan jämt!


Mormor hade broderat så fint


Klänningen i helbild. Finast är den förstås när den hänger men eftersom jag var allena när fotona skulle tas så fick det bli så här istället.

Mycket planerande var det innan, inte helt utan stess, press och oro, men det var det verkligen värt. Inte hade jag vågat hoppas på att det skulle bli så fint, jag var så lycklig efteråt! TACK alla för att ni kom och förgyllde dagen!! Vilken familj vi har och vilka vänner.... För att citera en viss fru Sundholm " Jag vet, jag är så rik att jag nästan skäms ibland!"

5 kommentarer:

  1. Åh Sara, vilka fina bilder! Blir alldeles lycklig av dem! :) Och klänningen sedan, helt ljuvlig! Vad glad jag är att ni fick en sådan fin dag!

    Behövde liksom du varva ner ett bra tag efter Tuva-Lis dop, det var många trådar att hålla i och det var inte förrän efteråt jag kände hur slut jag var...

    Kramar till er och världens gosigaste Maja (som dessutom har växt så det knakat ser jag!)

    SvaraRadera
  2. ja åh vilken fin klänning och vilken fin dag det verkade vara. önskar bara att jag hade kunnat komma! ge ungen en puss från mig :*

    SvaraRadera
  3. Jepps..
    Jag har väntat på inlägget, men som sagt. "den som väntar på någonting gott..."
    Härlig stund är bara förnamnet på den där dagen!

    Tack för igår, nu ska jag sova!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken dopklänning WOW!
    Så himla fin!!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh grattis till lilla Majas dop=) Hon är en liten solstråle=)
    Jag måste fråga fru Sundholm, är hon möjligtvis släkt med Ruth och Leif Sundholm och deras 6 barn?
    Du kan väl fråga henne åtminstone.
    kram /ellinor

    SvaraRadera