24 april 2009

Hoppetossa

Nu har vi (äntligen) gjort slag i saken och köpt en hoppgunga till Maja, gissa om den är nåt poppis?? Hon hoppar och studsar, pratar och tjuter om varann i lyckoiver. Hur den som designat gungan har tänkt däremot vet jag inte för trots att Maja ändå är sex månader nu och ligger på medellängden så är det just så pass att hon kan ha huvudet över kanten. Och bredden på selen ska vi inte ens tala om, det skulle kunna få plats två bebisar i den! Hon ser mäkta pyttig ut i den men det bekommer henne inte det minsta. Jag njuter av att ha fått ytterligare ett sätt att få henne sysselsat. Just nu vill hon ha så mycket uppmärksamhet från sin mor som det bara går och det kan slita på en i längden...

Men det är inte bara av ondo, hon har kommit på det här med att gosa nu, tidigare har hon njutit när man lagt henne nära men hon har inte aktivt tagit det initiativet och defenitivt inte gosat in sig hos mig. Men nu kan hon luta sig (läs kasta sig!) mot mig och borra in ansiktet mot min hals och bara ligga och gotta sig. Härligt!

Ps. Tack snälla Camilla för att ni ville låna ut er hoppgunga till oss, men vi bestämde oss för att skaffa oss en egen så vi slapp göra hål i taket.

1 kommentar: