31 januari 2012

Verkligheten

Vi är hemma just nu. Hemma, som i att få sova i sin egen säng, hemma. På prov under permission så klart, men vi är hemma! Maja njuter och är nära lycksalig över lyxen att för röra sig fritt vart hon vill och få leka med hennes leksaker.

Så här ser verkligeheten ut just nu.

Vätskelistor 

och medicinintag.


Hittils tycker jag vi klarat vår längsta permis väldigt bra. Maja har blivit ytterligare lite piggare och har ätit och druckigt betydligt bättre. Nu väntar "eldprovet" - natten. Vi ber och hoppas att hon ska få sova hyfsat gott utan att vakna allt för många gånger. Tiden får utvisa. Imorgon får vi samtal från läkaren då vi ska redogöra för hur det ha gått. Jag VILL så gärna säga då att det har gått bra. Jag VILL så gära att de ska säga -Ni blir utskrivna. Jag VILL VILL!

Fast om natten ska kunna klassas som bra är det inte bara Maja som ska sova gott, jag måste få min beskörda del också. Det lär bli lite svårt att sova här vid datorn..? Ger mig själv en uppsträckning och tvingar in mig till Majas rum och ner i sängen där jag har "natttjänst".

God Natt vänner!

1 kommentar:

  1. Tell me! Hur var natten? Har hållit mina tummar och tår :) Kram

    SvaraRadera