19 januari 2012

Det äj SÅ väldigt kallt häj inne!

säger Maja och plockar på sig:

Två mössor, tre halsdukar, en extra tröja, fleecebyxor och slutligen dubbla sockar på den ena foten och fem(!) på den andra.


Själv satt jag och kände mig lite för varm trots blott ett enda lager kläder på kroppen. 



Sångstund vid pianot.

Maja: Vill du sjunga Jäsej spinden ellej Jäsej spinden? Välj!
Jag: Då väljer jag Räser spindeln.
Maja: Näää, inte DEN!

 "Inte sjunga mamma!"

 Till slut blev det även för varmt för Majan.
Då byttes den svarta mössan ut mot den aningen svalare rosa mössan. Problemet löst! :-)

"I ett hus vid skogens slut,
liten tomte tittar ut" 

 Rivning av pärlplattan kräver fullt fokus. 

1 kommentar:

  1. Kul att se att synten är framme! Spela och sjung på, det är bra för hjärnan och utvecklingen! Jag tänker på Majas!
    Kram mamma

    SvaraRadera