12 januari 2012

Och här är Maja


Hon är en fena på att färgmatcha den här lilla klädsnobben ;) Tröja och skor valdes lika omsorgsfullt ut, som kjolen och väskan. Jag vill gärna få ta åt mig av äran för denna skill! ;)

A-K, visst ser du den fina "friends forever” nyckelringen skymta på golvet? Hon är så glad i den och den ligger ALLTID i den turkosa väskan när hon inte leker med den. För att, citat "Jag äj så jädd om den föjståj du och då tappaj jag inte bott den." Det är nära på exakt ett år sedan hon fick den (har jag verkligen lyckats överleva utan dig så länge?!) och det har inte gått en dag utan att hon inte vetat precis vart den är. Detta ordningssinne kan jag dessvärre inte ta på mig någon ära för. Det har hon till hundra procent att tacka sin fina (och ordningsamme) far.


Men ska vi prata om vem som ska ha mest ära så är det fröken själv som kammar hem utmärkelsen. Hon har lyckats att med förbluffande skicklighet plocka russinen ur kakan från hennes båda föräldrar. Det bästa från mig och det bästa från Andreas. Inte konstigt att hon är så ogenerat perfekt. :-)


Hon älskar att rita och gör det så ofta hon kommer åt. Jag har väntat på den första huvudfotingen, har inte velat jämföra med andra barn, men har ändå undrat om hon inte är lite sen med att få till den. För ett par veckor sedan kom hon högtidligt med en teckning hon ritat till mig. "Det är ett flugplan!" Och baske mig, det ser exakt ut som ett flygplan! Tacka för att hon varit sen med sina huvudfotingar när hon tränat hela tiden på att göra flygplan istället. :-D Lovar att dokumentera detta världens finaste flygplan och skryta över det lite till här.



Ps. Det här med jul- mellandag- och nyårsuppdateringar väntar lite på sig. Är ju inte ens klar med bilderna från när vi var i stockholm än ju... Men jag släpper all press gällande bloggen. Prestationskrav och stress har jag så jag klarar mig bra ändå. NÅNGÅNG kommer det rasa in en rysligt massa inlägg om saker vi gjort för ett halvår sedan... Bättre sen än aldrig, eller hur?! :D
Åh, vad jag gillar att blogga! Att bestämma vilkoren helt själv, styra och ställa som jag vill och inte svara för någon. Vara ambisiös ena dagen och strunta i det helt om det inte passar nästa dag. Jag gör vad jag vill när jag gör det och krasst så har ingen annan något med det att göra. Noll stress. UNDERBART! :D Kanske skulle satsa på att bli yrkesbloggare....?? På Kurs Hos Clara nästa kanske?? Hehe.
Här och nu tackar jag för ikväll i alla fall och önskar er en god natts sömn. Själv planerar jag snarka så fönsterrutorna skallrar!

Natti natti.

1 kommentar:

  1. Blir rörd till tårar! Perfekta lilla Maja! Så jäkla tjusig! <3 <3 <3 tänk att det snart gått ett år.. fy sjutton. Men jag håller alla tummar och tår jag har för ditt nya jobb och allt! Jag hejar på dig min vän! KRamar A-K

    SvaraRadera