30 januari 2012

Skrivet igår - postat idag


Det börjar likna hopp om liv här. Maja har varit piggare och haft mindre ont därpå har hon kunnat äta och dricka. Och så var den goda spiralen igång! Vi är lite försiktiga i vår optimism dock - den dära körtelfebern kan va' lömsk - men fortsätter det så här kan vi få permis över dagen imorgon och åka hem. Hurra!

Natten till idag var fruktansvärd, knappt någon sömn alls pga svullna körtlar överallt som gör ont och ger problem med bla andningen. Och när hon väl somnade låg hon och gnydde oroligt i feberfrossa. 40,1 toppade hon på.
Därför bestämde läkaren att Maja skulle få inhalera adrenalin eftersom det har en avsvällande effekt. Dock påpekade hon att det nog var bra om hon tog det lite innan hon skulle sova eftersom man kan bli "lite speedad" av det. Haha!! Lite speedad?! Ungen gick ju fullständigt bananas!! :) Men i virrvarret hann hon trycka i sig tre smörgåsrån med smör, tre ostskivor och en hel del vatten. Det är mer än hon fått i sig de senaste dygnen - sammanlagt! :)

Hon hann sjunga igenom julens alla sånger och hitta på nya roligare texter till "Sätt dig på bocken och håll dig i rocken".

Vad sägs om "Sätt dig på momoj å håll dig i fajmoj, sen så åkej vi bort jätte fort!"

Lyckligt konstaterade hon att hon "Hade faktiskt inte ont i slangen idag!" Slangen = droppet. Hon har inte varit vän med droppet alls tidigare, men idag var hon mest bekymrad över att hon satt fast i väggen. Alltså kontakten till droppapparaten, men när jag drog ur sladden körde ongen runt som en vilde i rummet.

Slutligen avslutade hon med att stå och hoppa i sängen och gasta att hon
-VIIIIIILLE TITTA PÅ APAAN (Nicke Nyfiken) IGEEEEEEN!!! JAG VIIIIIILL DEEEET!! NU!!!
I ungefär trettio minuter. Jag var ganska tacksam för att blotta synen av att se henne på benen med liv i blicken gjorde mig lycklig och gav mig en ängels tålamod (om jag får säga det själv). Men efter två timmar var jag snubblande nära att trycka på larmknappen och beställa in en gummiklubba. Modell stor och tung. Haha! Fast nu sover hon och om det krävs att hon ska vara "hög" på adrenalin i två timmar för att få en vettig natts sömn är det LÄTT värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar