27 januari 2012

Natti natti

Efter två dygn av bristfälligt drickande fick det bli dropp till natten. Förhoppningsvis ska Maja hinna bättra på sig så pass att vi kan åka hem imorgon. Vi håller tummarna.

Men vantrivs gör hon då ändå, trots att hon blir instängd på rummet, sticker henne med nålar och matar med äckliga mediciner. Till nattbönen ville hon be och tacka för de snälla tjejerna som varit hos henne idag. Alltså personalen här - underbara! Jag spår en vilsam natt för både mig och Maja. Tycker att det är så skönt att vara här då oron krymper till en bråkdel av vad den var innan. Här har vi ju all hjälp vi kan tänkas behöva - jag kan dela med mig av mitt ok till läkarna och sköterskorna.


Flickan somnade trettio sekunder efter att jag släckte lampan. Ska följa hennes exempel nu.

Natti natti


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar