27 december 2010

Oj,oj,OJ!

Utbrister Maja med skräckblandad förtjusning när jag för en millisekund vänt ryggen till. Jag borde vetat bättre. =)


En variant på "När katten är borta dansar råttorna på bordet" skulle kunna vara "När Mamman är borta dansar Majan på stolen".

 Kommer precis lagom för att höra "klicket" som talar om att dörren är öppen.

Uups! Upptäckt...

Busted!! Försök snacka dig ur den här Maja... ;)

Nåja, utforskarlusta saknar hon då inte, och fantasi råder det ingen brist på och handlignsförlamad är hon då RAKT inte! Det är ju är rätt gott omdöme på en tvååring, men jag får medge att det sliter en smula på tålamodet vissa dagar. Säg inget mamma, jag VET att det är rätt åt mig efter alla mina hyss och trotsperioder jag utsatte dig och pappa för... Jag tar mitt straff nu. =)

Övrig viktig information om dagen är att Felix som genom ett trollslag har förvandlats från en slö soffliggare till en pigg och allert man i sina bästa år. En av hans flickvänner (ja han har faktiskt TVÅ stycken) är på löpen och vår gosse vill ut och fria. Håhåjaja, livet som tvåbarnsmor är ingen barnlek!

Godnatt! Nu ska jag söva ner mig själv i rekordfart för imorgon ska jag åter upp kl 05.10 igen. Behöver jag säga att jag inte är överförtjust i våra morgonpass på jobbet?

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar