2 december 2010

Myysha!

Advent är en finfin tid tycker Maja. Då kommer det upp ljusstakar och stjärnor och det är ju bara så mysigt!. Varje eftermiddag när det börjar skymma och adventsstakarna ljus skänker den rätta myskänslan ropar Maja "Myysha!" Det betyder kort och gott att alla filtar hon äger ska fram och sedan lägger hon sig på dem och under dem och "myysher".


   

Med det finns fler orsaker till att advent är en älskad tid.

Adventskalendern är morgonens höjdpunkt. Vi fick en gratis från Ica och jag trodde nog att hon skulle vilja öppna alla luckorna på en och samma gång. Men hon verkar ha fattat det här med att det bara är en lucka per dag och river inte alls upp himmel och jord för att den hängs tillbaka på kylen. Tji fick jag.

 Sen föll vi för frestelsen - något jag sagt att jag aldrig någonsin skulle köpa till mina barn - chokladkalendern. Att låta barn äta godis varje dag i en hel månads tid är ju vansinne, var mitt argument. Och det är ju inget dåligt sådant. Bara det att det var så svårt att hålla sig när de såldes för en ynka tia på Maxi. Och Maja som äälskar choklad...  Men jag ångrar mig inte, blicken när vi tar fram den är obetalbar. Vi får väl borsta tänderna lite extra noga istället, och speciellt mycket hull på kroppen har hon ju inte så det är nog bara nyttigt med en dagsranson choklad. Visst?

Föräldraskapet är en märklig företeelse, det ställer allt på ända. Så mycket jag hade så bestämda åsikter om innan. "Så ska jag minsann ALDRIG göra och så HÄR ska vi ha det." Jo just det... Haha! Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig!

2 kommentarer:

  1. haha, Maja låter som en tjej i min smak. Jag ligger också och myser på en filt på golvet när det blir mörkt. Och äter choklad :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inget dumt nöje faktiskt. Borde kanske köpt en chokladkalender även till mig och Andreas... :)

    SvaraRadera