5 december 2010

Julmys

Den här helgen har vi verkligen inte gjort mycket. Jag och Maja har varit rejält förkylda och har hostat och snorat oss igenom dagarna. Men idag fick jag nog på att bara ligga och inte orka nånting så jag skickade iväg gubbe + barn till Ica för inhandlig av en korv pepparkaksdeg. 

Under tiden förberedde jag här hemma och gjorde det riktigt adventsmysigt med en julskiva i stereon och levande ljus.

Majan blev stormförtjust.

och fattade galloppen med en gång, om än hon fick god assistans av sin far.

Som i sin tur verkade tycka att det var minst lika roligt att baka. Även om han inte skulle erkänna det själv. ;)

Fokus

Pappa lärde även upp Majan i att det hörde till att äta minst lika mycket deg som man bakade ut.



Orutin... Jag glömde alldeles bort att ha bakplåtspapper på första plåten och resultatet ser ni här. Det var ett mission impossible att få lös dem utan massaker.

Gör om, gör rätt. Och se så fint det vart!

Det här gör vi om för fy så skoj det var. Det var mjöl i hela köket efteråt och till och med innanför kläderna (HUR lyckas man med det??) men julstämning blev det och hembakat är alltid godast.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar