11 maj 2010

Samansatta ord

Igår satte Maja ihop sina första två ord; "Titta däää!" (Titta där) sa hon gång på gång när hon satt i soffan och läste bok och pekade på bilderna. Kändes som en väldigt stor sak och jag kunde inte låta bli att skryta över hennes storhet till fröknarna på dagis idag. Jag kan inte tänka mig att det finns något barn som är mer begåvat än vår Maja, helt omöjligt. =)
Senare på dagen satte hon igång och städade sitt rum, tog en leksak "Dää" och så la hon den i lådan med "Jaa!" och nickar nöjd över sin insats. Efteråt sprang hon runt med sin dammsugare och snyggade upp här hemma. Hon brås inte på sin mor den lilla odågan...

Den här dagen startade vi på dagis och jag lämnade Maja själv en stund för första gången, hon hade blivit lite fundersam och stilla en stund, men sedan funnit sig och varit sitt gamla vanliga glada jag. Hon har fattat tycke i en av tjej som är dryga året äldre än henne. På sångsamlingen klev Maja upp ur min famn och kröp intill Tilde, strök henne över håret och la sedan sitt huvud mot hennes axel, varpå hon la sin arm om Maja. Modern kunde inte blivit lyckligare! Det var så vackert.

För tillfället ligger hon och sover och är fullproppad med både Alvedon och Ipren, förra veckans vaccinering har nämligen gjort sig påminnd och spökar i hennes lilla kropp med 40 graders feber.


Lite feber hindrar inte den här tösen,


får man bara ha med sig nallen följer hon mer än gärna med ut.


Gäller att ha tungan rätt i mun

3 kommentarer:

  1. Hoppas att hon kryar på sig snabbt!

    Jag kan absolut åka iväg vid den tid som passar er. 11.10 blir lysande. Har mer ett stativ åt er då också. :)

    SvaraRadera
  2. Tänk korsning vi v-verket, sväng där mot T-bo. Ta sen ANDRA avfarten till vänster på T-bos första område, det med hyreshusen, och kör denna (andra) avfart ända tills den tar slut vid skogen. Där kan jag stå och vänta. :) Tror att du skulle få mitt nr av M om det skulle hända något.

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig i det där att man hela tiden tycker att ens egen unge är så vansinnigt begåvad!! =) Jag tycker OCKSÅ att Maja är något utöver vanliga! :) Och så tokigt söt sen!

    Underbart att allt flyter på så bra med inskolningen, är så glad för er skull!!

    KRAM!

    SvaraRadera