5 maj 2010

Om ett skratt förlänger livet, har jag förlängt mitt med några dagar idag



Arbetsförmedlingen har briljerat igen och jag och Andreas har (efter en stunds irritation) skrattat så tårarna runnit! Andreas ringer till kundtjänst för att få svar på en fundering och hamnar hos en utländsk kille. Så långt inga problem. Men, han kan knappt någon svenska och han är hörselskadad. HUR, kära arbetsförmedling, tänkte ni nu?? Det inger inte det bästa av förtroenden för dem. De har som jobb att rekomendera människor till lämplig arbetsplats utifrån kompitens, men de kan inte ens placera sin egen personal på lämpliga tjänster... Själv skulle jag tycka att det hade varit vettigare att låta honom ha en tjänst där han fick träffa klienterna öga mot öga istället och få chansen att läsa på läpparna. Men det är ju bara jag det...

Hur som helst, tack för skrattstunden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar