6 maj 2010

Vad vi pysslat med idag

Förmiddagen på dagis har gått lika bra som alla andra dagar. Maja springer iväg från mig så fort hon fått av sig ytterkläderna och sedan ser jag knappt röken av henne förän det är dags att gå hem. Idag tog det nog lite på krafterna dock för på frågan om det inte var dags att gå hem nu svarade hon "Jaa" och gick raka spåret ut i hallen och fram till sin hylla med kläder!


I väntan på hissen


Hej hej!

Mot DAGIS!

På eftermiddagen var vi på bvc för 1,5 årsbesiktningen, naturligtvis utan anmärkning. =) Docktorn tyckte att Maja var så duktig, men Maja tyckte inte att han var riktigt lika bra när han stack henne i låret. Men med ett kex som muta efteråt torkade tårarna fort. Kan meddela att vår tös numera väger 8795 gram och är hela 78 centimeter lång och följer därmed sin kurva på pricken, härligt!

Fick ett samtal från min chef i eftermiddags och min första tanke var att nu ringer hon och påpekar att jag borde mailat min semesteransökan till henne för flera dagar sedan. Jag skyndar mig att snabbt be om ursäkt men fick höra att det inte alls var därför hon ringde. Hon hade nämligen gjort lite beräkningar på min lön och ville bara meddela att den numera är höjd, med 1400 kr!!! Höll på att få dåndimpen! Så med andra ord kommer det inte märkas på lönebeskedet att jag har gått ner lite i tid. Kunde inte ha fått en bättre överaskning!
Nej, godvänner, nu ska den här damen gå på långpromenad med vovven i kvällsolen.

8 kommentarer:

  1. Underbart!!!
    Vi ses i morgon!

    SvaraRadera
  2. Kusin i söder7 maj 2010 kl. 07:31

    Grattis till extra siffrorna i lönekuvertet!!!

    Vad det är kul att följa lilla Maja, som hon växer!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tackar, tackar, de satt ganska fint faktiskt =) Men jag väntar fortfarande på den där utlovade utbetalningen från dig... ;) Hehe

    Ja, nog växer hon så det knakar! Nu är hon verkligen stora tjejen.

    Många kramar!!

    Ps. Hur ser dina och Mackes sommarplaner ut (förutom flytten då)? Det skulle vara fasligt roligt med ett besök! :D Så ni får se skruttan växa med egna ögon menar jag ;)

    SvaraRadera
  4. Just nu så fixar vi och donar för fulla muggar. Vi har precis fått köpare på vår lägenhet och alla papper skall skrivas på. Huset är i tankarna hela tiden, man planerar liksom i skallen dag som natt.

    "Det kanske förklarar varför jag inte kan sova på nätterna =)"

    Snart är det dags att ta fram bananlådorna, 5 juli får vi tillgång och har vi tur händer det tidigare. Sen skall lägenheten överlåtas den 9:e juli. Pust och stön... Flyttstädning är ju så tradigt.

    Vi får ta och se över schema och vår ekonomi och se hur resultatet blir, vi har Er i tankarna skall du veta! Vi vill ju så gärna komma upp och se Umeå!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Skulle vilja lägga till ERT liv i UMEÅ. Skratt* Ibland så glömmer man hälften...

    SvaraRadera
  6. Ojojoj, ja jag förstår att det är mängder för er att göra nu och ett tag framöver. Och vårt gästrum står alltid ledigt för er, det är ingen brådska! Kanske sensommaren/hösten skulle vara mer lämpligt. Vi ser väl.
    Åh så jag längtar efter att få se lite bilder från huset när ni kommit iordning, så spännande!! :D

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Jag lovar att uppdatera dig Sara!
    Hur arbetet fortgår.

    Midsommarafton vet vi vad vi skall göra, det blir till att packa ner alla ägodelar i lådor och se glada ut.

    Vi tackar för er gästfrihet och vi skall minsann utnyttja det kan jag säga! Sen vet ni att vi har plats för er oxå om ni någon gång skall göra en skånetripp.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Jaa, när ni har kommit er iordning så kommer vi hemskt gärna och våldgästar er med buller och bång! :D

    SvaraRadera