2 februari 2010

WOW!

Jag fick världens överaskning idag! Och det var ingen dålig sådan heller! =)
I eftermiddags ringde det en man hem hit och sa att han var från tidningen Dagen. Min första tanke var att de ringde igen för att fråga om jag ville förnya min prenumeration, vilket jag tackade nej till för några veckor sedan. Tyckte att han hade lite dålig koll, alternativt att han var en tjatig försäljare som ville fråga en gång till om jag inte ändrat mig. Fyy vad jag skämdes över mina tankar när han berättade att jag vunnit två övernattningar för två personer på valfritt Rica hotell när helst jag vill!! Jag tjoa och skrek rätt ut, skrattade och trodde inte att det var sant.

Jag visste att jag var med i utlottningen, men jag hade ingen koll på vad vinsten var för det brydde jag mig inte om att läsa, jag vinner ändå aldrig nånting. (Trodde jag!) Att jag var med i tävlingen var bara för att man då fick bjuda några vänner på ett par veckors gratis läsning av tidningen. Perfekt tänkte jag, en vinst bara det, och gladde mig åt att alla tidningar jag fick ge bort.

Andreas tog orden ur munnen på mig när han sa att "Det är nog en skänk från ovan." Det tror absolut jag oxå, det här var precis vad vi behövde just nu.

Kan man få ett bönesvar trots att man inte ens har bett om det? Jag kommer att tänka på ett bibelord som min mormor ofta upprepat för mig:

"Gud förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka". Ef 3:20

Det är exakt det har har gjort idag! =) TACK GODE GUD!

"Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar." Fil 4:6

4 kommentarer:

  1. NJUT!!
    Och galet massa grattis till er båda!

    SvaraRadera
  2. GATTIS!! Om du ska tjata på det viset, såmåste jag ju nästan säga ja till att vara barnvak. :D

    SvaraRadera
  3. Hahaha, söta du! Jag ska helt klart ha det i åtanke, men jag tror att farmor och farfar oxå är intresserade av barnvaktsposten.

    SvaraRadera
  4. Härligt!! Det unnar jag er tusenfalt!! Det där bibelordet hör helt klart till
    mina favoriter! :)

    SvaraRadera