19 februari 2010

Dag 1 i södern

Tågresan ner gick som en dans, jag sov som en stock i min vagn på golvet och var på prima humör när mormor och morfar mötte upp på stationen. Det skulle slås på stort och firas att deras favoritbarnbarn hälsat på!


Jag visar mormor hur man gör semlor


Slicka grädden av visparna var en hit


men visade sig vara lite knivigt att komma på hur man mest effektivt fick i sig den goda sörjan


Men KUL var det!


Jaha, och hur ska det här gå till har ni tänkt er??

Märklig tingest det där...

Aah, man kan ta av locket!

Nu börjar jag få kläm på det hela!
Bry er inte om att kommentera att jag använder fel ände på skeden för det vet jag väl! Det blir mer sport att använda skaftet :-)

Mumsfillibabba!

"Stackars Gumman Maja hade otur, skulle gå på flottans fest igår. När hon skulle snöra på sig skorna, måttade hon fel med sina tår.
Hon satte foten i sin semla och kunde inte komma loss!"

Men tro inte att det var något som bekymrade mig! :-)


Mormor förtjänar en applåd för den goda middagen. Jaa så fantastiskt var det... semla till middag! Ni behöver inget säga, min mor skäms....


Hurra för semlor!


Tack för maten!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar liten semlelätare. Den sista bilden är ju bara störtskön, vilken attityd!! :)

    SvaraRadera