21 februari 2010

Turnén fortsätter till Växjö

Efter några sköna dagar i Mariestad satte sig Maja jag och mormor på tåget för att hälsa på gammelmormor och gammelmorfar och en handfull andra kära släktingar. Tyvärr så blev Maja sjuk första natten och spydde och fick hög feber dagen där på, så hon var inte riktigt sitt gamla vanliga glada och spralliga jag som hon brukar. Men vi hade underbara dagar ändå!


Maja fick en ny idol och fann ett nytt intresse - bilar!
Hon förälskade sig särskilt i en gul kranbil som hon bar omkring på samtidigt som hon brummade med läpparna, gosungen.


Min gangster till dotter drämde lastbilen rätt i pannan på min lillkusin. Det blev en rätt ljudlig smäll och Maja sa ett nöjt "paj!" (pang). Tur för henne att E är snäll som en ängel och inte sa ett ljud. Till hennes försvar vill jag dock tillägga att det inte var med flit...

När jag berättade att Maja faktiskt inte ägde en enda leksaksbil tittade E på mig med förskräckelse, vilket fruktansvärt öde! Själv deklarerade han att han hade MASSOR av coola bilaj hemma och att de bästa av dem stod i ett eget glasskåp. Det bestämdes i en hast att han skulle ringa till Andreas och säga honom ett sanningens ord, "jag tyckej du ska köpa en jiktig leksaksbil till Maja" lät det i luren och Andreas fick lova dyrt och heligt att han skulle införskaffa en. Jag kan nu stolt meddela att Maja är ägare av inte mindre än TVÅ riktiga leksaksbilar! =) Nu är hon bara några hundra bilar från att klå Es digra samling... Tävlingen har börjat!!


Den här bilden togs för ett år sedan när vi var nere och visade upp Maja för första gången i Växjö. Då hade vi så roligt åt att mamma och hennes syster Anne båda hade rutiga kläder på sig - lika som bär!


Gissa om vi skrattade när vi såg att de gjort en favorit i repris den här gången oxå och matchat varann?!
Det börjar bli en tradition att åka ner till Växjö på vintern, ska bli spännande att se vad det blir för klädval nästa år... Då är det kanske min och Malins tur att gå ton i ton?? :D


En rödmosig febertjej


Maja var som en lycklig svans på E


inget han verkade ha något emot..


snarare tvärtom! =)


När jag inte kunde få i Maja någon mat tog han sitt ansvar som gammelkusin på allvar och var i stort sett den ende, förutom hans storasyster, som fick i henne någon mat. Villka små änglar!


Här, det är jätte gott


Medan Maja och jag myste med lillkusinen i soffan utspelades en fajt i chinaschack vid bordet


Vem det gick bäst för? Syns inte det? ;)


Maja gjorde sitt bästa att få uppmärksamhet. När hon tyckte att tvn stal hennes rampljus gick hon helt enkelt fram och stängde av den. Klok flicka!


Kramsjuk kusin nu...


och kramsjuk kusin för ett år sedan.


Maja och mormor bjuder gammelmorfar på förstklassig underhållning


"Så här ska du spela mormor, seså upp med foten du oxå!"


Fullt fokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar