24 februari 2010

Ny era

Nu har det äntligen hänt, vi har erövrat tillbaka vårt sovrum. Maja har fått ett eget rum!! Jag har grunnat länge och väl på hur jag skulle klara av ekvationen att få plats med gästsängen och skrivbordet och samtidigt göra om arbetsrummet/gästrummet till ett barnrum. Jag kan tala om för er att det går inte. Jag har mina sy- och pysseltillbehör i skrivbordet och det går inte att låsa lådorna, kombinationen vassa saxar, nålar, rakbladsknivar, små pärlor etc. i ögonhöjd på en 1,5 åring är väl sisådär. MEN, igår fick jag en snilleblixt och tumstocken åkte fram för att kolla om det var genomförbart, och med bara någon centimeters marginal gick det! =) Jag fick en raket i baken och började flytta om möbler så svetten lackade. Numera står skrivbordet i vårt sovrum och arbetsrummet har bytt skepnad. Nu ska jag fara ner på stan och skaffa ett gulligt tyg och sy gardiner, förhoppningsvis hitta en lämplig matta och slutligen ska en sväng till IKEA göras och införskaffa några praktiska förvaringar och ett litet bord och två stolar.

Maja är helnöjd med denna förändring, hon travar mellan bokhyllan, nattduksbordet och byrån helt salig över att kunna nå alla sina saker alldeles själv. Att hon numera måste sova ensam verkar hon inte ens ha reflekterat över, bara hon får sin tutte, rosa nallen och en snutte är hon nöjd!



Inte nog med att vi har fått tillbaka vårt sovrum utan även vardagsrummet som tidigare varit belamrat med leksaker. Det är obeskrivligt underbart att slippa ploga och sicksacka sig fram mellan alla leksaker.

3 kommentarer:

  1. ÄR du säker på att ni behöver köpa två nya stolar? Du har ju två fina höstolar som du fick i Luleå. De finns här hemma och är jättebra med lådan i sitsen. Har vi plats kan vi ta med dem när vi kommer.

    Kram

    mamma

    SvaraRadera
  2. Detta blev ju toppen!! Kram C

    SvaraRadera
  3. Detta blev ju toppen!! Kram C

    SvaraRadera