17 februari 2010

Dagens tips

Försök att undvika många och långa tågresor om du har ett barn som ligger i magsjuka, och allra helst om du har åkt på samma vidriga åkomma själv! Det är ett hett tips efter en svettig tur med byten och otrevlig tågpersonal mellan Vänersborg och Skövde och sedan en mardrömsfärd hem till Umeå natten till idag. Pust!
Maja har i alla fall återhämtat sig riktigt fint nu och jag känner mig en smula piggare efter att ha kunnat spendera dagen i sängen pimplande på avslagen Cola. Det blev inte riktigt det ömma och kära återseendet när Andreas mötte mig på perrongen i morses, jag fullkomligt kraschade ut ur vagnen och ingen av oss var speciellt sugna på vare sig puss eller kram under omständigheterna... Men Andreas visade prov på den ultimata kärleken i hissen på väg upp till lägenheten. "Jag har städat toaletten för din skull om du behöver kräkas, den doftar vim nu." Tänk att man kan bli så glad för en sån sak?! =)

Vi har ändå haft en härlig resa mestadels av tiden och lite bilder och uppdateringar kommer när underskriven piggat på sig lite.

3 kommentarer:

  1. Åh, era stackare!!! Och jag som trodde att det var synd om mig som var i Strycksele hos Johans föräldrar när jag drabbades... Ni förtjänar bragdguldet, minst! Och Andreas, vilken karl, det är äkta kärlek det!

    SvaraRadera
  2. Hade själv magsjuka förra veckan men då fick jag åtminstone ligga i sängen! Fy bubblan, stackars dig. Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Stackare, fy bubblan att resa med magsjuka! Usch och pi...Det var ren kärlek Andreas visade dig genom att ta fram Vim flaskan! Det var faktiskt en rolig kommentar han fällde där i hissen. Hoppas du mår bättre nu! Super kul att träffar er i Växjö vännen!!!

    Kramar

    SvaraRadera