9 november 2008

Wow!

Lillan har fram tills nu aldrig kunnat vara utan oss någonting varesig hon är vaken eller sover, enbart två gånger har hon sovit själv och båda de gångerna har varit efter vi badat henne så hon har varit helt slut av allt skrikande (för det är INTE roligt att bada!). Alla andra försök slutar med att hon gråter innom bara någon minut och om vi försöker vänta ut henne blir hon bara otröstlig. Jag trodde att det skulle ta en evighet innan hon skulle klara av att sova i sin egen säng, men så utnyttjade jag min underbara mamma-coach idag och fick några heta stalltips. Blev jätte tacksam, men trodde ju inte att det var något som skulle hjälpa precis med en gång, såg framför mig att vi skulle behöva "träna" ett bra tag innan vi skulle lyckas få henne att ligga själv. Så döm av min förvåning när vi gjort allt hon sa och så tog det 20 minuter, sen hade vi en sovande bebis i spjälsängen!! Så fantastiskt, vi är verkligen bortskämda med att ha den allra ljuvligaste och snällaste lilla unge man kan tänka sig!
Camilla du är helt fantastisk, vad skulle vi ta oss till utan dig och dina braiga råd?! Det är ju ingen sak att vara förälder när vi har dig! =)
Sötaste lilla vännen...

2 kommentarer:

  1. Du fixar det Sara, jag vet att du gör det!
    Du och Andreas ihop och er lilla förtjusande goding!
    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Det glädjer mig att jag kunde vara till hjälp. Ibland är jag inte så dum :)

    SvaraRadera