26 november 2008

Äventyr

Andreas har börjat jobba igen nu, han gör sin första dag på jobbet idag så jag och Maja är ensamma hemma. Tidigare har Maja sovit hela förmiddagarna så jag hade sett fram emot en lugn och skön förmiddag med både lite extra sömn och en lugn frukost. Tji fick jag!! Maja ville inte alls sova så det blev till att gå upp i tid. När jag äntligen lyckats få henne lugn i vagnen kunde jag sätta mig ner och äta frukost och läsa tidningen, trodde jag!
Helt plötsligt hör jag ett "blurp" och när jag kikar ner i vagnen ser jag att Maja fullkomligt badar i kräk. Hon har kastat upp allt maginnehåll. Nu blir det bråttom!! Upp med Maja ur vagnen, snabbt upp med örngottet som jag som tur var hade under henne för att rädda fårskinnet. Sen blir det till att springa omkring med en gråtandes kräk-stinkandes bebis på armen och försöka förbereda för ett bad, för lillstackarn hade kräk i halva håret och långt in i örat. Det blev premiären för mig att bada Maja själv och det gick riktigt bra, hon gallskriker inte längre när hon kommer ner i vattnet utan har insett att det faktiskt är ganska skönt att vara i vattnet.
När väl allt är avklarat ställs jag inför nästa bekymmer, Maja visar på hunger (inte så konstigt i och för sig) men inte viste jag om man kan ge mat med en gång efter en sån kaskad?? Börjar med att försöka få tag på Lena eftersom hennes Saga var ett kräkbarn, bättre expert borde det inte finnas, men hon är i skolan, typiskt! nästa försök blev att få tag på min "mamma-coach" Camilla, men ingen hemma där heller. Börjar bli lite lätt nervös över att jag inte kan få tag på någon att rådfråga när jag ringer Elina och naturligtvis är hon hemma! =) Får lite lugnande råd och sedan är allt frid och fröjd. Tack!!
Nu är Maja nyäten och ligger och sover gott i vagnen, själv är jag fortfarande lite upp i varv efter allt ståhej, är inte van vid sånt här! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar