11 november 2008

Allena

Idag är jag och Maja ensamma hemma för första gången, vi vill spara på Andreas pappadagar så längt det är möjligt så han är på jobbet idag. Känns lite tomt att inte ha honom här, har hunnit vänja mig vid att vi alltid är tillsammans och delar allt som händer kring vår gullunge. Men jag tycker ändå att det har gått riktigt bra, mycket tack vare den underbara BabyBjörn selen vi fått av mamma och pappa. Så skönt att kunna ha båda händerna fria och ändå tillfredställa Majas närhetsbehov. Just nu "hänger" hon på min mage och sover som en stock med ansiktet djupt inborrat mellan mina bröst, hur mysigt som helst!
Vi har invigt bebysittern idag, det var väldigt spännande med lekbågen. Hon spanade in den med stoora ögon!


Idag är jag 11 dagar, mamma fuskade med några dagar för det stod på förpackningen att man skulle vara 14 dagar för att få använda babysittern. Fast mamma tyckte att några minuter i den inte borde göra ngn skada. =)


Kolla in min dubbelhaka, den går inte av för hackor! Mamma och pappa tycker att jag har gått och blivit en tjockis, taskigt tycker jag!


Felix, min ständiga följeslagare och beskyddare. Han kommer springandes varje gång jag skriker för att kolla så mamma och pappa gör allt på rätt sätt. Och han tycker INTE om när de lägger mig ifrån sig, då gnyr han och blir orolig. Extra upprörd blir han då de får för sig att lägga mig i spjälsängen, då lägger han sig under min säng och ser olycklig ut. Han tar verkligen sitt uppdrag som storebror på allra största allvar!

Tipsen jag fick från Camilla som har hjälpt oss med att få Maja att ligga i sängen själv är att göra det ombonat runt henne i sängen så hon inte känner sig ensam. Sen har vi lagt en snuttefilt vid hennes kind som luktar som jag och så har jag skvätt lite bröstmjölk på den för att det ska lukta trygghet. Vi har oxå invigt nappen för att hon ska få sitt sugbehov stillat. Sen ser vi till att hon alltid är nyäten och riktigt proppmätt innan vi lägger henne. Det blir inte vinst varje gång, men förvånansvärt ofta så somnar hon och kna ligga en liten stund själv.
By the way, Maja har tappat navelstumpen idag!!

3 kommentarer:

  1. Fina Sara och Maja (vilket passande namn till er ängel, känns helt klockrent!) Nu kommer jag snart att ringa, för nu kan jag inte hålla mig längre. Strunta bara i att svara om ni inte orkar, det får man när man är nyfödd och nyförlöst :) Fy vad skönt att navelstumpen lossnat, den var typ det äckligaste jag varit med om, blä!

    SvaraRadera
  2. Vilken storebror Felix gått o blivit ;)
    Härliga foton du bjuder oss på!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Sara du har världens finaste lilla ängel och hon har fått ett jättefint namn. Blir alldeles tagen när jag ser min lilla systerdotter!
    Kramar från moster Hanna!

    SvaraRadera