22 november 2008

Magsjuka...

Det enda som är värre än magsjuka är att ha magsjuka och amma samtidigt... Jag hade en vidrig dag igår, inte vet jag vart jag kan ha fått det ifrån eller om det var matförgiftning, vad jag kan ha ätit, men jag låg från morgon till kväll och spydde som en katt och hade världens magknip. Tack och lov så var det en rätt kort historia så jag har fått sova hyfsat i natt och mår bra idag. Det var en faslig tur att inte jag och Andreas åkte på det båda två för då vet jag inte vad vi skulle tagit oss till??

Inte vet jag vad det tagit åt Maja den senaste tiden för hon har börjat äta som en häst! Eftersom jag rätt ofta pumpar brösten o ger henne med flaska så har vi stenkoll på hur mycket hon äter och sista dagarna har hon ökat portionerna helt otroligt mycket! Hon växer så det knakar vårt lilla hjärtegryn. I torsdags när vi var på bvc hade hon gått upp 140g på bara tre dagar! Och hon är redan 51,5 cm lång, det är 4,5cm på tre veckor. Det går alldeles för fort, jag hinner inte med, fortsätter det så här har vi snart en tonåring här hemma! Jag vill få behålla vår lilla plutt ett tag till...mitt vackra lilla barn.

1 kommentar:

  1. Krya på dig vännen! Magsjuka... fy. Vad ljuvligt söt Maja är. :-)
    Kramen

    SvaraRadera