17 november 2008

Sömnlöst

Jag är som en zombie idag, Maja åt med en halvtimmes mellanrum hela natten igenom fram tills klockan var halv sex. Då var jag så slut och less att jag skulle kunna sålt Maja för en femöres kola... Får man verkligen känna så??! =( Det är så märkligt hur allt går så mycket upp och ner. Ena dagen känns det som om allt går hur bra som helst och att Maja är världens snällaste gullunge, mendans nästa dag tycker man att hon är ett ät-och skrikmonster som jag inte orkar med, så fort hon har ammat klart ropar jag på Andreas så han får ta henne... Huga så hemsk jag är!
Jag mår i alla fall lite bättre nu än tidigare idag, tack vare min helt FANTASTISKA gubbe som hade Maja hela förmiddagen och halva eftermiddagen så att jag fick sova ut ordentligt. Sen efter vi hade varit på Bvc så sa han att jag fick välja precis den mat jag var sugen på så skulle han bjuda mig, så det blev en tur till Great Easten och vi köpte med oss två stycken "tle små lettel med vålullal" =) Jag har sagt det förr och jag säger det igen, min man är UNDERBAR! Jag hade aldrig fixat det här utan honom, allt hans stöd, peppning och kärlek.

5 kommentarer:

  1. Härligt tjejen att du har dig en fantastisk "gubbe" =)
    Tveka inte att ringa om du önskar sällskap i vilken nivå som helst... skratta, gråta, skrika, tystnad eller rent av prata. Bärhjälp, blöjbytes hjälp eller vad sjutton önskan är!

    Kramkalas.

    SvaraRadera
  2. Välkommen in i föräldra-livet! Kan bara trösta dig medatt det blir bättre och att du får känna som du gör.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag blir glad av att läsa dina olika dagboksanteckningar. Visserligen lider jag med dig när du inte får sova, men jag är helt säker på att det kommer att reda ut sig, men det är inte alltid lätt att vara mamma.

    Vi hade en härlig helg hos er tre (fyra). Det satt i länge, säkert ända till Töreboda, smärtan över att behöva åka ifrån er och särskilt Maja. Dock njuter jag av alla våra foton. Det är skönt att få titta på dem och tänka på er däruppe.

    Älskar er allihop och längtar efter er!

    Kram

    Mamma

    SvaraRadera
  4. Åh Tack för att du ville ha in mig en liten stund och att jag fick hålla i lilla Maja, vilken lycka =) Och sen få gå vidare till andra go´skiten och mysa inför natten, snacka om en myskväll!
    Om jag skickade mms till moderskapet, ja men vad tror du ;) Hon var tydligen avundsjuk innan ja ens hann skicka de...
    Och att jag sen fick träffa godingen med stort C det gjorde ju bara allting tipp topp =)
    kramkalas!!

    SvaraRadera
  5. Åh, Sara, jag känner med dig... Tröttheten kan verkligen göra att man ändrar inställning till sin fantastiska guldklimp, och det är ju helt ok att känna så!! :) Har haft just en sådan dag idag och det är skönt att barnets pappa just kommit hem från jobbet! Skönt att trösta sig med att man vet att det vänder lika fort igen... :) Stor kram till er lilla familj!!

    SvaraRadera