10 november 2008

Namnbekymmret löst

Då har vi äntligen grunnat färdig på namn, det har inte varit helt enkelt men nu känner vi oss helt säkra och mycket nöjda! Maja, Linnea ska hon heta. Känns skönt att ha ett namn till henne, och slippa alla frågor om vad hon ska heta!
Hon sov inte så länge i sängen igår, men det var en bra början och hon har sovit två korta stunder i sängen idag. Det är så ljuvligt att kunna få lite tid för sig själv ibland.
Vi har varit på Bvc idag och vägt Maja och hon har gått upp hela 230g på 6 dagar, medelvärdet på vad de ska gå upp är 200g så vi fick godkännt på amningen. Men mina bröstvårtor gör grymt ont just nu så vi har köpt en nappslaska och så ska jag pumpa ibland och ge henne i flaskan istället för att skona mina bröst.
Jag har öven fått mitt sista järndropp idag, ska göra ett nytt hb-värde på måndag och se om det har hjälpt något mot min blodbrist. Fast jag känner stor skillnad nu jämfört med när jag låg på BB. Då kännde jag verkligen av att jag förlorade så mycket blod, var svimfärdig mest jämt och hade en grym huvudvärk. Nu är jag starkare och huvudvärken är lindrigare.

4 kommentarer:

  1. Grattis till lill-tjejen!!! Måste ju bara få säga att ni har ju otroligt bra smak gällande namn...min minsting (som förvisso inte är så liten längre, snart 6år) heter också Maya, men stavar som synes med "y" :)Verkligen en otroligt söt liten tjej ni har!!

    Kram Louice Trolin

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att läsa och titta på alla bilder! Du är verkligen flitig för att vara så nybliven mamma Sara!! Är förresten väldigt nyfiken på vad det kan ha varit för knep som fick Maja att sova i sin egen säng... :) Stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt och läsa att du mår bättre o bättre för var dag som går =)
    Visst är det dags för finbesök snart va ;) Så grymt roligt för dig/er!!
    Kramkalas.

    SvaraRadera
  4. Ja får lyfta på hatten och gattulera till er fina dotter! Vakra namn har ni oxå gett henne! Har tänkt på er mycket den senaste tiden.

    Många varma kramar från Grannen i hus 53 (Karolina Nyman)

    SvaraRadera