16 november 2008

Den gångna helgen...

Vi har haft en så fantastisk helg, mina föräldrar har varit här, det enda stora felet var att de var här så fasligt kort tid. Kändes inte ett dugg kul att säga hejdå till dem igår kväll...
De två nätterna innan de kom hade Maja fått för sig att pappa inte dög alls nattetid och dessutom skrek hon som en stucken gris större delen av nätterna, vilket resulterade i att jag var sjukt trött när mamma o pappa kom. Men det gick över fort i all glädjeyra över lilla Maja. Vilken känsla det var att se den bli upp över öronen förälskade i deras lilla barnbarn, och så märkligt att höra dem titulera sig mormor o morfar. Det är verkligen nya tider nu! =) Det har varit milt slagsmål om världens sötaste unge, det är tur att jag ammar henne, annars hade jag nog inte fått se röken av henne. Fast ska vara ärlig och säga att det var lite skönt oxå. Maja har ett så stort närhetsbehov att jag och Andreas så gott som alltid måste hålla i henne så det var ett skönt braik att slippa gå runt och bära på henne. Efter varje amning så var det bara att fråga vem som ville rapa henne och byta blöja och mormor o morfar förhandlade sins emellan vems tr det var att få äran att ta henne! =)
Det känns så sorgligt att mamma och pappa bor så långt bort...tidigare har det inte gjort mig så mycket men nu känns det jätte jobbigt. Jag vill att de ska få vara en del av Majas vardag och att hon ska vara en del av deras. Men så länge jag är mammaledig ska jag se till att åka hem ofta. Vi hade först sagt att vi inte skulle åka ner över julhelgen, men nu har vi ångrat oss, så vida det bara passar med Andreas jobb så ska vi åka hem till Mariestad över nyår. Ska bli så vansinnigt roligt att få gå till kyrkan hemma och visa upp vår pärla!! =)

Det har tagits mängden bilder i helgen, pappa har tagit helt fantastiska bilder på Maja, men jag har inte hunnit föra över dem till den här datorn än så jag bjuder på ett bildkollage lite senare istället.

Just nu ligger vårt lilla hjärta i vagnen och sover, hon har nyss fått ett bad och då sover hon alltid som en stock. Såå skönt! Det är så mysigt när jag och Andreas kan få en liten stund för oss själva i soffan och bara kan sitta och hålla om varann. Jag trodde att man skulle "glämma bort" varann i alla bebis bestyr, att man bara skulle bli mamma och pappa i början och inte vara ett par. Men så har inte alls varit fallet. Vi sitter nästan och kelar mer nu än tidigare. Vi är båda så lyckliga och kan inte låta bli att kramas och gosas =) Men visst, ibland när man får en lugn stund så vill man bara få vara för sig själv, sitta vid datorn en stund, eller få gå och sova.

4 kommentarer:

  1. Åhhh... Vad mysigt ni måste haft det med Mormor och Morfar på besök, jag är nästan lite avis ;)
    Klart du ska få receptet på brödet... Men först ska jag baka lite mera åt er =)
    Kramkalas!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja, det var lite oväntat att springa på dig sådär. Hoppas jag inte chockerade dig. :-) Det var i alla fall jättekul, och det var superroligt att träffa sambo och lilla Maja också! :-) Hon var ju så sööt och så liten! Visst är det lite konstigt att de ska bli stora. Jag känner likadant när jag träffar Mejas äldre kusiner. :-) Grattis än en gång! Och kul att du kommenterade min blogg! :-)

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att få se er lilla Maja när ni kommer ner hit!
    Kan mycket väl föreställa mej att mormor och morfar njutit av de här dagarna....
    Ha de' bra och sköt om er och Maja!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi kom också varann närmare när Milly föddes, som en underbar bonus. Fortsätt bara att vuxenmysa, det behöver ni mer än någonsin!

    Kram E

    SvaraRadera