26 september 2008

Vovvebus

Jag har haft en helt ljuvlig natt i natt, jag har fått sova som ett litet barn! Behövde bara upp på toaletten två gånger och sedan har somnat om bums efter det och vaknade inte förren kl 9.15 utsövd och på strålande humör.

Jag och Felix har Casper här på besök, det är så roande att iakta deras lek och sociala spel. Det benet som den andra har är alltid mycket godare och allt är tillåtet när det gäller att lura den andre att släppa benet. Nyss låg Felix nöjt tuggande och Casper satt och tittade på tills han får ett stålleryck och börjar skälla vilket får Felix att tappa fokus och då är Casper snabb som blixten och norpar åt sig benet och smyger sig försiktigt längst bort på mattkanten för att börja tugga på sin erövring. Varvid Felix lägger sig och surar en bit bort...


Gott byte


Kan man se mer sorgsen och ynklig ut?

Felix sucktar och längtar...

Ordningen, enligt Felix, är återställd och Casper är återigen utan ben.

Tilläggas bör att det finns ferkligen massvis med ben här hemma och det faller ingen av hundarna in att gå till lådan med ben och förse sig med ett alldeles eget! Knäppisar... =)

Vi var på Plantagen igår och gjorde ett riktigt fynd. Jag var ute efter en fin orkidé och hade sett i deras reklamblad att de hade ett stort sortiment. Väl där fanns det hur många fina som helst till helt rimliga priser och jag fastnade ppeciellt för en mörkt lila. Den hade så många som fyra stänglar så jag insåg ju att det här skulle kosta på... Men det var den finaste av dem alla så det fick det helt enkelt vara värt! Men, när vi kom till kassan och skulle betala fick jag mig en mycket glad överaskning för den var markerad som två stänglad. =) Så jag betalade bara dryga 200:- för en maffig orkidè med kruka. Gissa om jag vart nöjd?!

Visst är den vacker?

Med alla de stänglarna kommer den att blomma lääänge!






















2 kommentarer:

  1. Härlig orkidé ni fått tag på!

    Jaa, visst är fotot helt galet fult ;)

    Kramar.

    SvaraRadera
  2. *Skratt* Söta de är :) Hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera