19 september 2008

Proppmätt


Vecka 35


*tjockis*

Jag måste ha gått upp minst 2 kilo ikväll! Jag har ätit som en hel karl och det känns i magen nu vill jag lova... Jag och Andreas har varit ute och ätit tillsammans med Linda och Peter. Vi testade en ny restaurang (ny för oss vill säga) på umedalen som heter Garaget. Ett ställe som har äkta BBQ, de tillagar köttet i en speciell rökgrill på låg temperatur i 4-6 (!!) timmar. Det var det möraste köttet jag ätit någonsin! Man kan ju tro att med min stora mage och ihoptryckta magsäck att jag borde varit den som åt minst, men då tar du HELT fel för här sitter storätarn själv.

Jag började kvällen med en förätt bestående av en snackstallrik med BBQ kycklingvingar, två sorters grillat kött, olika grönsaksstavar, tre olika såser och tortillachips. Sedan följde varmrätten, med oxbringa, fläskkarré och spareribs och till det country fries och BBQsås och bearnaisesås. Man SKULLE kunna tro att jag hade varit nöjd nu, men eftersom det fanns en mjukglassbuffé med oändligt många olika toppingar och tillbehör så kunde jag inte hålla mig så det blev några vändor dit med... =D Visst kan man få skylla på att jag äter för två?!

Magen står åt alla håll och kanter nu och jag vet inte hur jag ska sitta, stå eller ligga för att inte känna mig som en överstoppad korv. Men det var det värt alla gånger så trevligt som vi haft det. Men huga så gamla vi blivit, när klockan var lite över tio kände vi oss mer än nöjda och styrde kosan hemmåt igen. Inget nattsudd här inte! =)

3 kommentarer:

  1. Tjena Sara :)
    Jag och Josefin var på garaget och käkade efter vår examen :P och jag tror aldrig jag har varit mättare i hela mitt liv. Aldrig heller tidigare känt en sådan enorm illamåendekänsla av just mätthet :)

    skönt att göra att det går bra :) Jag kommer nog upp till ume om 3 veckor och vem vet, då kanske du redan har blivit mamma :)
    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad jag saknar min mage när jag ser din!! Den är jättefin :) Men det vet du ju redan...

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är i din mage! Du är fin för övrigt också. Kul att se dig så välmående.

    Kram mamma

    SvaraRadera