18 september 2008

Sent om sider

Länge sedan nu, har lite svårt att känna ro att sätta mig ner och skriva just nu. Det är så många tankar som far runt i huvudet. Tänk, 41 dagar kvar...det är som en kompis sa på kören häromdagen att det är ju så nära att barnet i princip redan är fött! =) Om det vore så väl ändå!

Jag trodde jag skulle få lugna dagar med mycket tid över nu när jag bara går hemma, men så vart det inte, alltid är det nåt inplanerat på varje dag. Jag som bunkrat upp med böcker och annan sysselsättning, finns inte tid och ork över till sånt. Men jag klagar inte, känns rätt bra att ha saker att göra och vänner att umgås med.
Jag var hos barnmorskan idag och allt såg (som vanligt) strålande ut, alla värden ligger på topp. Jag inser att jag verkligen kommer att sakna magen när bebben har kommit. Tänk att inte kunna ligga på kvällen och känna hur det stökar och bökar runt i magen, en helt gudomlig känsla! Men visst, nog kommer det att bli skönt att kunna knyta skorna utan att frusta och stånka av besväret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar