19 september 2008

Älskade lilla Felix

Vårt lilla pälsmonster springer just nu runt som en liten tok i lägenheten och jagar sin aktivitetsboll som jag har fyllt med lite godsaker. Det är så bra att ha något som kräver lite hjärngympa nu när min ork inte räcker till så långa promenader.

Han är för söt det lilla odjuret, när jag satt och åt i tvsoffan tidigare idag så satte sig Felix precis intill och sittade mig stint in i ögonen för att få mig att vekna och ge honom en bit. När komandot "gå bort" kom så kröp han bort till sin hörna av soffan och satte sig och tittade ut genom fönstret. Men när han tror att jag inte ser kikar han hungrigt över axeln mot min mat. Man skulle kunna tro att vi aldrig ger honom någon mat så galen han är! =) Det är väl dessvärre precis tvärtom, han har alldeles för vackra stora bruna ögon för att man ska kunna neka honom en liiiten godsak iaf! =)


Motstå den blicken om du kan!


Enda fotot jag fick till som blev hyfsat, inte helt lätt att fota en galen hund på matjakt =)
Tänk vilket nöje man kan ha av en gummiboll med ett hål i.... Fast den är lagom kul när det är slut mat i ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar