31 juli 2008

Havspremiär

Det är så ljuvligt, vi har fått tillbaka sommarvärmen nu! Idag har jag badat i havet för första gången i år. Ville inte vara vid Nydalasjön eftersom fotbollskuppen håller till precis intill med miljoner ungar och dessutom är vattnet nästan för varmt nu, det erbjuder ingen svalka alls. Så jag frågade om det inte var så att Andreas möjligtvis inte var lite sugen på att slå på en golfboll eller två för ute i Norrmjöle ligger stranden granne med golfbanan, perfekt! Sagt och gjort så packade jag min badväska och krånglade med mig båda hundarna (var hundvakt åt Casper idag) och for iväg i tron att vattnet i havet skulle vara liiite svalare i alla fall. Men ack så fel jag hade! Nu är det ju förstås inte så att jag klagar på att vattnet är varmt, men när det är tryckande varmt i luften är det rätt skönt när man får svalka sig i vattnet lite.
Vovvarna skötte sig exemplariskt, är så stolt över dem! Enda felet på dem var att de gång på gång sandade ner min filt så hemstk...gillar egentligen inte alls att ligga på sand, tacka vet jag gräsmatta! =)

Det har hänt en hel del sedan sist, jag har bara inte orkat uppdatera nu när det varit så varmt. Men det har blivit några svängar med promenad och bad ihop med Linda, utflykt med Andreas, promenader med Anette och Casper och det STORA släktkalaset utanför Vindeln i lördags. Vi var helt otroligt många och jag hade väl kanske träffat max en handfull av dem tidigare. Det var släktingar från Andreas pappas sida och de umgås vi inte mycket med alls så det var grymt kul att få träffa alla.

Nej nu ska jag ta mig en promenad till affären och köpa mig nåt gott, är såå sugen på nåt riktigt onyttigt! =) Fast tycker att jag kan unna mig det med tanke på att jag faktiskt har gått ner (??) ett kilo den senaste veckan. Fråga mig inte hur det har gått till för jag tycker inte att jag gör nåt annat än äter, men det är väl så att lillskrutten i magen tar ut sin beskärda del av det hela. Det innebär att jag sedan v 18 när jag började må bättre har jag gått upp 3,5 kilo och nu är jag i v 28. Men jag ska inte ropa hej än, jag har de sista tre månaderna framför mig och det är ju då bebben växer som mest så vi får väl se vad det hela slutar på. Men jag kan ju inte påstå att jag klagar på att jag inte går upp så mycket i vikt =) *nöjd*

1 kommentar:

  1. Men ett litet Grattis på den här sidan kan nog också glädja va?!?

    Kram o Grattis igen!!

    SvaraRadera