10 juli 2008

Semester!

Då var den sista arbetsdagen avklarad och jag kan se fram emot lite drygt fyra veckor där jag bara kan ta hand om mig själv och Andreas, ljuvligt!
Igår efter att jag slutade jobba blev jag och Andreas bjudna på restaurang av hans föräldrar för att vi firade 1 årig förlovningsdag. Vi provade en ny restaurang som öppnat nära oss och de hade helt gudomligt god mat till mycket rimliga priser så dit lär vi gå igen.
Idag har jag haft en riktig slappardag, mest suttit ute på balkongen och solat och läst en bok. Enda ordentliga aktiviteten var en timmes promenad med Anette och Casper. Vi har gått om varandra i sommar så det var någ närmare en månad sedan vi sågs sist, båda våra hundar var toklyckliga över att få se varann igen och det blev mycket bus och stoj och dessutom årets första bad för Felix. Han har inte varit intresserad alls av att gå i vattnet tidigare, men nu när han hade Casper som sällskap blev han mega kaxig och vågade sig låångt ut för att hämta pinnar!

Imorgon blir det packning som gäller för på natten mot lördag blir det resa av mot Mariestad och mammsen och pappsen. Det var ju visserligen inte alls länge sedan vi var där men jag längtar så mycket efter att få komma hem, kanske lite för att jag vill få visa upp magen som nu har blivit riktigt rund. Nu SYNS det verkligen att det är en liten knodd jag har i magen. Känner mig precis lagom rund just nu, är fortfarande rätt smidig och vig. Tycker det skulle kunna få stanna nu, men det lär det knappast göra... Det märks även på vågen att magen är större nu. Nu ligger jag bara på -6,5 kg Min önskan och dröm om att jag skulle kunna gå plus minus noll på graviditeten inser jag inte är så rimligt längre. Men vi ser väl, så länge det bara är på magen jag går upp gör det mig inget alls, jag har fortfarande gått ner två-tre storlekar i kläder. Gissa om det är kul att shoppa då?! =)

Min graviditet nu:

Du har gått 169 fulla dagar av 279 (61%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 1 full dag (v24+1)
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden
Du är i trimester två.
Du har 110 dagar kvar till förlossning.

Tänk att jag är i sjunde månader redan, det är ju inte riktigt klokt vad tiden går fort! =) Snart har jag min lilla skrutt på magen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar