1 augusti 2008

Födelsedag

Jaha, då var man ett helt år äldre, igen. Känns som det blir mindre och mindre viktigt att fira, måste erkänna att jag har en släng av åldersnojja, ganska fånigt egentligen med tanke på att 28 inte är såå gammalt i alla fall. Men lite läskigt att det bara är två år kvar till 30, DÅ är man gammal! =)
Jag har varit på stan idag och små shoppat lite och lunchat på min favvo restaurang Taj Mahal sen for jag och Andreas till barnens hus och babyproffsen för att kika på skötbord och lite andra saker. Jag blir alldeles sjuk när jag går där, det finns så vansinnigt mycket fina grejer! Skulle lugnt kunna shoppa upp halva stället...

Vi hade världens oväder här igår, satt i lugnan ro och kollade på tv när det helt plötsligt började tokregna och blåsa i mängder samtidigt som det började blixtra och dundra. Det blev till att dra ur sladdar till tvn och datorn och inse att man blir ganska handikappad och sysslolös när man är ensam hemma utan dessa två ting. Men jag tog en filt om benen och tände lite ljus på balkongen och så satt jag och Felix och tittade på spektaklet. Lite läskigt var det för det åskade otroligt mycket, det gick inte att räkna avståndet mellan blixt och dunder för de kom hela tiden så man visste inte vilket dunder som hörde ihop med vilken blixt. Tur att man bor i stan med allt vad åskledare heter annars hade jag varit rätt skraj.

Har legat i soffan ikväll och klappat mig på magen, ibland känns det så overkligt att det verkligen bor någon där. Som om det plötsligt går upp för en på nytt att OJ jag ska visst bli mamma!
Det 88 dagar kvar nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar