21 juli 2008

Skit väder

Huga vilket väder vi har fått, det har ösregnat precis hela dagen. Vi har passat på att åka och köpa virke till skötbordet vi ska snickra ihop och gjort veckans storhandling på maxi, vilket var mindre klokt för resten av Umeå hade samma tanke så det var hyfsat mycket folk.

Jag är nyss hemkommen från den senaste promenaden med Felix, trots att jag hade paraply är jag alldles blöt i håret för det blåser så mycket att det regnar sidledes, jag fick gå och ha paraplyet horisontellt framför mig för att inte bli alltför blöt. Felix har fått ha på sig sin fina regndräkt men trots det har han inte alls velat gå ut. Jag har fått släpa ut honom och tvingat honom att gå i alla fall en liten promenad så han hinner göra alla sina behov. Just nu ligger han i soffan och blänger på mig, tycker väl att jag är världens sämsta matte som tvingar ut honom i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar