17 juni 2008

Dags för uppdatering!

Det var fasligt länge sedan jag uppdaterade min blogg nu, jag ber allra ödmjukast om ursäkt! =) Men det har varit lite ont om ork då jag har börjat jobba nu. Först arbetsprövade jag i två veckor och nu sedan en dryg vecka jobbar jag på riktigt. Men jag nöjer mig med att jobba 37% det räcker till och blir över vill jag lova, jag är helt slut när jag kommer hem! Men det känns ändå rätt bra att ha kommit igång lite igen, har saknat att komma ut bland människor och känna mig lite nyttig. Men det var svårare än jag trodde faktiskt. Här har jag levt i min "gravidbubbla" i fyra månader och bara haft fokus på mig själv och så helt plötsligt krävs det av mig att kliva ur den och bara se till en annan människa när jag jobbar. Nyttigt men lite jobbigt!

Övrigt som hänt sedan sist är ju vårt rutinultraljud, allt såg fint ut, läkaren hade inget att anmärka på alls, skönt! Sen blev vi framflyttade en hel vecka så det nya nedkomst datumet är den 28 oktober. Tyvärr blev jag lite besviken över att vi inte kunde få reda på könet eftersom navelsträngen behagade ligga mellan knoddens ben så det gick inte att se. Så det får bli en överaskning istället, men jag är ändå väldigt övertygad om att det är en pojk. Den som lever får se.... =)

För ett par veckor sedan så kände jag bebben sparka för första gången, vilken känsla!! Jag låg i sängen och tittade på melodifestivalen och så helt plötsligt så "ploppade" det till i magen. Fört vågade jag inte inte tro att det fakriskt var en spark, men så efter en stund följde flera stycken och då förstod jag ju. Det är verkligen en märklig känsla att ha någon som rör sig innuti en. Nu sedan ett tag känner jag av skrutten ordentligt och MYCKET det är en överaktiv liten rackare som bor i mig! =) Nu är det till och med så pass att Andreas kan känna sparkarna, men jag måste ligga på rygg och inte ha några kläder imellan för att det ska kännas på utsidan.

Nu tror jag att det får vara bra för den här gången, men lovar att det inte ska dröja en hel månad igen innan nästa uppdatering kommer =)

2 kommentarer:

  1. Härligt med en uppdatering... Har ju som gått o väntat på den ganska länge nu ;)
    Kul att den lill* rör sig så mycket nu att det känns på riktigt =)
    Är ni här hemma hela sommaren?! Kommer fara ner i två omgångar.. Först i början av Juli till mitten/slutet. Sen i mitten av Augusti till slutet.

    Kram på dig blivande mamman!!

    SvaraRadera
  2. Det är fler än du som har väntat på att jag skulle få tummen ur och skriva lite nytt ;)
    Vi kommer att vara hemma mesta delen av sommaren, men kommer åka till Mariestad v.29 så då kanske vi springer på varann där =)

    Kram kram!

    SvaraRadera